Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Facebook-sovellusten kehitys: Suomalaisen yrityksen Facebook-lanseeraus

Kontkanen, Jarmo (2013)

 
Avaa tiedosto
Kontkanen_Jarmo.pdf (750.9Kt)
Lataukset: 


Kontkanen, Jarmo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199488
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on 2000-luvulla noussut suureen suosioon ja samalla tärkeäksi markkinointikanavaksi. Internetin käytetyimmäksi sivustoksi on noussut Facebook, jonka käyttäjämäärä lähentelee jo miljardin käyttäjän rajaa. Valtava volyymi ja oikeiden kohderyhmien hyvä tavoitettavuus tekee Facebookista houkuttelevan markkinointivälineen, jolle oikein hyödynnettynä on vaikea löytää kustannustehokasta kilpailijaa.

Opinnäytetyö käsittelee Facebook-sovelluskehityksen elinkaarta keskittyen sovelluksen tekniseen kehitykseen ja sen työkaluihin. Työssä käydään läpi Facebookin rajapintoja sekä oleellisimpia toimintoja kampanjamuotoisen sovelluksen toteuttamiseen ja julkaisemiseen.

Tietoperustaa sovellettiin käytäntöön toteutetun kampanjan ja sovelluksen kautta. Kyseessä oli suomalaisen yrityksen Facebook-lanseeraus ja kampanjan starttivaiheessa julkaistu sovellus.

Opinnäytetyön tavoitteena oli nivoa teoriaa yhteen toteutuksen kanssa sekä saada aikaan hyvä yleiskuva sovelluskehityksen perusvaatimuksista. Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin ja kampanjan katsottiin onnistuneen useilla mittareilla; yrityksen Facebook-sivun uusien tykkääjien suuruusluokka menee kymmenissä tuhansissa, ja yhden
tykkääjän hankintahinnassa päästiin alle yhteen euroon. Opinnäytetyötä tullaan käyttämään Into-Digitalilla uusien työntekijöiden perehdytyksessä sovelluskehitykseen ja Facebook-rajapintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste