Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tervetuloa vai tervemenoa asiakas : Teoriapaketti asiakaspalvelukoulutuksen tueksi

Lehtonen, Kaisa (2013)

Avaa tiedosto
lehtonen_kaisa.pdf (486.7Kt)
Lataukset: 


Lehtonen, Kaisa
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305158570
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on johdonmukaisen teoriapohjaisen asiakaspalveluun liittyvän materiaalipaketin tuottaminen. Teoria on tarkoitettu tukemaan kaupan myyjien asiakaspalvelukoulutusta.

Käsittelen opinnäytetyössä mm. palvelun ominaisuuksia, sisäistä markkinointia ja hyvän palvelun edellytyksiä. Tärkein painoarvo työssä on asiakkaan ja asiakaspalvelijan kohtaamisessa ja vuorovaikutuksen merkityksessä palvelutilanteissa. Opinnäytetyön ongelma on vuorovaikutuksen merkitys palvelun laadun muodostumisessa.

Vuorovaikutus usein ratkaisee asiakkaan tyytyväisyyden yritykseen. Onnistunut vuorovaikutus saattaa johtaa kanta-asiakassuhteeseen, joka on jokaisen yrityksen toiminnan päämääränä. Onnistuneen vuorovaikutuksen merkityksestä kertoo myös se, että yksikin heikko lenkki palvelussa saattaa johtaa epätyydyttävään lopputulokseen. Toisaalta asiakkaan yksikin palvelussa kokema odotukset ylittävä palvelu, antaa anteeksi palvelussa mahdollisesti myöhemmin syntyvät epäkohdat.

Vastuuntuntoinen ja asiakaslähtöinen henkilökunta on jokaisen palveluyrityksen tärkein voimavara. Asiakkaan päätökseen asioida tietyssä yrityksessä ratkaisevat aikaisemmat kokemukset ja muiden ihmisten kertomukset. Positiiviset kertomukset palvelusta ovat yritykselle ilmaista markkinointia.

Opinnäytetyö rakentuu teoriaosasta, joka on koottu markkinoinnin kirjallisista lähteistä. Tutkimuksen empiirinen osuus koostui Huittisten Ammatti- ja Yrittäjäopiston opiskelijoille suunnatusta teemahaastattelusta. Teemahaastattelun vastaukset opiskelijoiden kokemuksista hyvästä ja huonosta palvelusta ovat esimerkkeinä työn kappaleissa.

Opinnäytetyön aihe syntyi kirjoittajan tarpeesta kehittää teoriapohjainen käsikirja asiakaspalvelukoulutuksen tueksi. Työtäni ohjaa ajatus siitä, että yrityksen menestymistä ei välttämättä ratkaise sen myymät tuotteet. Menestyneen palveluyrityksen valttina on asiakkaan kohtaama odotukset ylittävä vuorovaikutuksellinen asiakaspalvelu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste