Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KIINTEISTÖJEN KUNNOSSAPITOTOIMINNAN VIKAKORJAUSPROSESSIN LAADUN ARVIOINTI

Seppälä, Tapio (2013)

 
Avaa tiedosto
Seppala_Tapio.pdf (5.451Mt)
Lataukset: 


Seppälä, Tapio
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811271
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä arvioitiin kiinteistöissä suoritettaviin vikakorjaustöihin liittyvän kokonaisen prosessin laatua vikailmoituksista vikakorjauksen valmistumiseen ja päättämiseen asti. Opinnäytetyössä toimeksiantajana oli Tampereen Tilakeskus Liikelaitos, joka on Tampereen kaupungin sisäinen liikelaitos.

Tilakeskus on palveluorganisaatio, joka tiloilla ja kiinteistöpalveluilla luo edellytykset hyville kunnallisille palveluille. Tilakeskuksen kunnossapidettävänä on lähes 800 rakennusta, joihin Tilakeskuksen kiinteistötekniset palvelut -yksikkö toteuttaa vuositasolla noin 8 000 vikakorjaustehtävää.

Laatua arvioitiin kahdella eri menetelmällä. Toinen menetelmistä oli CAF (Common Assessment Framework), joka myös antoi alkusykäyksen koko työlle. Toinen menetelmä oli perinteisempi sähköinen kyselymenetelmä, jolla pyrittiin saamaan arvosanojen lisäksi myös sanallista palautetta isommalla otannalla asiakkaita myöden.

CAF-menetelmällä toiminnan arvosanat olivat 3,0–3,3 ja tulosten arvosa-nat 2,0–4,0. Sähköisellä kyselyllä yleisarvosanoiksi saatiin HelpDesk toi-minnasta 3,8, ATK-järjestelmästä ja sen käytöstä 3,8 sekä itse vikakor-jaustoiminnasta 3,5. Molemmissa arvioinneissa maksimiarvo oli 5.

Tuloksista voidaan päätellä, että vikakorjaustoiminnan menettelytavat ovat hyvällä tasolla, joskin myös parannettavaa löytyy. Kehitysehdotuksia ja -ajatuksia saatiin CAF:n konsensuskeskustelussa sekä sähköisen kyselyn sanallisen palautteen osiossa merkittävästi. Tätä kautta toiminnan kehittä-misen suuntaa on helpompi lähteä ohjaamaan ja toteuttamaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste