Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sponsoroinnin hakija : case KaleidosCup-opiskelijakilpailu

Multanen, Matti (2013)

 
Avaa tiedosto
Multanen_Matti.pdf (589.9Kt)
Lataukset: 


Multanen, Matti
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305199470
Tiivistelmä
Tässä opinnäytteessä tarkasteltiin sponsorointia erityisesti tapahtuman näkökannalta. Opinnäytetyö liittyi Kaleidoskooppi-hankkeeseen ja siinä järjestettyyn KaleidosCup- opiskelijakilpailuun. Hankkeen tavoitteena oli luoda yhteistyöverkosto meri- ja metalliteollisuuden sekä luovan alan yritysten, korkeakoulujen ja aluekehittäjien välille. Yhteistyöllä pyrittiin uudenlaisiin ratkaisuihin yritysten kilpailukyvyn kasvattamiseksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää kilpailun sponsorointia teorian ja toteutuneen sponsoroinnin pohjalta.
Teoriaosuus koostuu kahdesta pääluvusta. Ensimmäisessä luvussa keskitytään sponsoroinnin yleisiin piirteisiin kuten sen kehittymiseen erillisestä markkinointikeinosta osaksi markkinointiviestintää. Lisäksi keskitytään sponsoroinnin erilaisiin muotoihin ja toteutustapoihin sekä kohteiden erilaisuuteen ja kuinka niihin panostetaan. Toisessa luvussa keskitytään sponsorointiin tapahtuman näkökannalta. Luku käsittelee sponsorin hakijan tavoitteiden asettelua, strategian luomista sekä koko prosessia hakemisesta sopimuksen päättymiseen.
Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluna ja haastateltaviksi valittiin KaleidosCup- opiskelijakilpailun kolme yhteistyökumppania sekä kilpailun johtaja. Tavoitteina haastatteluilla oli saada tietoa toteutuneesta yhteistyöstä ja kehitysmahdollisuuksista.
Yhteistyökumppanit olivat tyytyväisiä toteutuneeseen yhteistyöhön. Tavoitteina heillä oli saada meri- ja metalliteollisuuden alaa näkyviin erityisesti tärkeänä kohderyhmänä pidetylle opiskelijoille. Tärkeänä pidettiin myös sitä, että yhteistyö ei vaatinut liikaa resurssien sitomista, joten kynnys lähteä mukaan yhteistyöhön oli pieni.
Yhteistyökumppanuuksia pitää kehittää entisestään ja pohtia uudentyyppisiä yhteistyömalleja, joista kaikki osapuolet voivat hyötyä mahdollisimman paljon. Kilpailulle on ensiarvoisen tärkeää muodostaa hyviä ja kestäviä yhteistyökumppanuuksia ja siksi onkin panostettava selkeän strategian ja monimuotoisten yhteistyömallien luomiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste