Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Alustava liiketoimintasuunnitelma Pop Up -kaupalle

Ervasti, Inkeri (2013)

 
Avaa tiedosto
Ervasti_Inkeri.pdf (837.8Kt)
Lataukset: 


Ervasti, Inkeri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053012030
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä alustava liiketoimintasuunnitelma Pop up -kaupalle, joka perustettaisiin Tampereen Joulutorille joulukuussa 2013. Alustavan liiketoimintasuunnitelman tarkoitus oli testata liikeidean liiketoimintaedellytyksiä. Siinä keskityttiin yrittäjän mahdollisuuksiin yrittäjänä, kaupan tuotetarjontaan, asiakkaisiin, kilpailijoihin, alustavaan kannattavuuslaskemaan sekä rahoituksen tarpeeseen.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustui yksityiskohtaisesti alustavan liiketoimintasuunnitelman laatimiseen. Siinä käsiteltiin myös pop up -käsitettä ja sen syntymisen vaiheita sekä Tampereen joulutoria. Empiirisessä osassa (liite 2, joka on luottamuksellinen) käsitellään opinnäytetyön tuotoksena syntynyttä liiketoimintasuunnitelmaa.

Pop up -kaupat ovat olleet esillä joitakin vuosia. Ne ovat hyvä mahdollisuus yritykselle tuoda esille omia tuotteitaan ja testata asiakkaiden kiinnostusta yrityksen tuotteisiin. Pop up -kauppoja perustavat yleensä alkavat yritykset sekä internetkaupat, joilla ei ole mahdollisuutta perustaa varsinaista kivijalkamyymälää. Pop up on tunnettu erityisesti ravintolapäivästä, joka on järjestetty ympäri Suomea pari kertaa vuodessa jo muutamien vuosien ajan. Ravintolapäivänä yksityiset henkilöt voivat perustaa pop up -ravintolan haluamaansa paikkaan päiväksi ja myydä itse valmistamaansa ruokaa.

Alustavan liiketoimintasuunnitelman avulla saatiin selville, että liikeidea olisi kannattava liiketoiminta. Yrittäjällä on edellytykset sen perustamiseen ja sen toteuttaminen kannattaa. Pop up -kauppa on hyvä perustaa Tampereen joulutorille, koska siellä on valtava asiakasvirta jo valmiina. Siellä yritys saa tuotteitaan hyvin esille, eikä markkinointiin ja mainontaan tarvitse sijoittaa paljon rahaa ja resursseja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste