Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöbrändäys : Brändin kehityssuunnitelma yksinyrittäjälle

Saunamäki, Niki (2021)

 
Avaa tiedosto
Niki Saunamäki (1.099Mt)
Lataukset: 


Saunamäki, Niki
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122790558
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kuluttajan brändimielikuvan rakenne ja kuinka lisäarvoa voi daan luoda henkilöbrändillä. Henkilöbrändäyssuunnitelmalla pyritään auttamaan yksinyrittäjän markkinointia ja kertomaan lisäarvon ja henkilöbrändin hyödyistä.

Teoriaosiossa käsiteltiin brändäystä sen muodostumisen ja arvon osalta. Persoonaa tarkasteltiin myös lähemmin verkkoidentiteetin ja oman käytöksen arvioinnissa. Näitä käsitteitä käsiteltiin brändimielikuvamallilla ja brändiarvomallien pohjalta. Teoriaosuus ja siinä esitetyt mallit pohjautuivat verkko ja kirja lähteisiin. Tavoitteena oli kertoa brändäyksen tuomasta hyödystä hyvien asiakaskokemusten ja kohtaamisten myötä.

Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin henkilöbrändäyssuunnitelma. Asiakkaana toimi Kokkolassa toimiva Pro Agent Studion yksinyrittäjä Päivi Karhula. Pro Agent Studion toiminta alkoi 2020 ja nettisivujen suunnittelu ja kehitys olivat ajankohtainen osa yritystoiminnan kehitystä. Ajankohtaista henkilöbrändäyssuunnitelman ajalla oli myös maailmanlaajuinen Covid-19-Pandemia ja sen vaikutukset Karhulan myyntiin ja markkinointiin. Toiminnallinen osuus toteutui yrittäjän kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta yritystoiminnasta ja tavoitteista.

Toiminnallisessa osuudessa todettiin, että Karhulan toiminnassa voidaan kehittää verkkonäkyvyyttä ja teemaa omalle markkinoinnille. Henkilöbrändäyssuunnitelmassa rakennettiin markkinoinnille visuaalista teemaa ja tavoiteltiin verkkonäkyvyyden parantamista positiivisen kuluttajakokemuksen ja kuluttajamielikuvien edistämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste