Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

DESIGN DISTRICT HELSINKI - DESIGNKORTTELIN TUNNETTUUS ASIAKKAAN NÄKÖKULMASTA

Vääränen, Noora (2013)

Avaa tiedosto
Vaaranen_Noora.pdf (760.7Kt)
Lataukset: 


Vääränen, Noora
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052210236
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli kehittää Design District Helsinki - Designkorttelin markkinointia. Design District Helsinki on luovien alojen toimijoiden keskittymä Helsingissä. Uusia markkinointikanavia kartoitettiin yhdistyksen Facebook-sivujen faneille suunnattavalla asiakaskyselyllä ja lisäksi teoriatiedon pohjalta. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Design District Helsinki - Designkorttelin markkinointia näkökulmista: mihin markkinointia kannattaisi suunnata, mikä kiinnostaa alueella ja mistä Facebook-sivujen fanit ovat kuulleet tapahtumista.

Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta. Kysely toteutettiin sähköisenä lomakekyselynä, joka tehtiin Digium-ohjelman avulla. Aineisto kerättiin yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneilta Facebook-faneilta, joita sillä hetkellä oli 1 625. Vastausprosentiksi tuli 8.

Kaikkien vastausten perusteella verkkomarkkinointi, painettu materiaali/kartta ja matkailuinfo ovat olleet tehokkaimmat markkinointikeinot, ja niitä kannattaa siis käyttää. Pääkaupunkiseudulla asuvista suurin osa oli kuullut Design District Helsingistä verkkomarkkinoinnin kautta ja painetun materiaalin/kartan avulla. Muualla asuvat puolestaan olivat kuulleet asiasta matkailuinfon ja verkkomarkkinoinnin kautta. Vastauksiin vaikutti selvästi se, asuiko pääkaupunkiseudulla vai muualla. Kaikkien vastaajien mielestä markkinointia voisi kehittää verkkomarkkinoinnilla, tapahtumilla ja myyjäisillä.

Design District Helsingille Internet ja sosiaalinen media ovat tehokkaimmat markkinointikanavat, koska niiden avulla yhdistyksellä on mahdollisuus tavoittaa suuri ihmisjoukko samalla kertaa. Tulevaisuudessa Design District Helsingin markkinointia kannattaa tutkia uudestaan, koska teknologia kehittyy koko ajan ja markkinointikanavat muuttuvat. Kyselyllä saatujen tietojen perusteella on yhdistyksen mahdollista kehittää tämänhetkistä markkinointiaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste