Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus case: Kone-Tapsa Oy

Mikola, Hannele (2013)

Avaa tiedosto
Mikola_Hannele.pdf (780.6Kt)
Lataukset: 


Mikola, Hannele
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011862
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus Kone-Tapsa Oy yritykselle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakaspalvelun tyytyväisyyttä Kone-Tapsa Oy:n asiakkaissa. Kone-Tapsa Oy on toiminut tekniseen kauppaan erikoistuneena myymälänä vuodesta 1987. Yritys toimii Huittisissa, Satakunnassa. Far-Tec Oy osti Kone-Tapsa Oy:n koko osakekannan 24.8.2012, Kone-Tapsa Oy:stä tuli tytäryhtiö Far-Tec Oy:lle. Tavoitteena oli saada selville senhetkinen asiakastyytyväisyys sekä luoda kehitysideoita uusille yrityksen omistajille. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena kaikille Kone-Tapsa Oy:n myymälässä asioiville asiakkaille. Kone-Tapsa Oy:n asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin vuoden 2013 alussa, tammikuusta maaliskuuhun.

Opinnäytetyön teoriaosassa kerrotaan opinnäytetyön ongelmasta, asiakastyytyväisyydestä, asiakaspalvelusta, markkinoinnin kilpailukeinoista, myymälästä sekä näihin asioihin liittyviä käsitteitä.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen empiiri osassa asiakastyytyväisyyttä tutkittiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Asiakastyytyväisyystutkimuksessa käytettiin kyselylomaketta. Tutkimus tehtiin yrityksen myymälässä, asiakkaat saivat asioidessa vastata kyselyyn. Asiakastyytyväisyystutkimuslomakkeita tuli yhteensä 49 kappaletta. Asiakastyytyväisyystutkimuksen vastaukset käsiteltiin Excel 2010 – ohjelmalla, näin saatiin aikaan johtopäätöksiä ja kehitysehdotuksia. Tulokset analysoitiin graafisia kuvioita ja taulukoita apuna käyttäen.

Tutkimustulosten perusteella tutkimusongelmana löydettiin vastauksia Kone-Tapsa Oy:n asiakastyytyväisyyttä asioidessa yrityksen myymälässä. Kone-Tapsa Oy:n palvelun vahvuus löytyy henkilökunnan asiakaspalvelusta. Asiakaspalvelu on yksi merkittävä kilpailukeino yritykselle. Kone-Tapsa Oy:n tuotevalikoiman hintatasosta ja laatutasosta löytyi parannettavia kohtia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste