Asiakastyytyväisyystutkimus Porvoon yökerhoista Seurahovi Night ja Club Pulse
Lassila, Henri (2013)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Lassila, Henri
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112265
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112265
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakastyytyväisyyttä Porvoolaisissa yökerhoissa Seurahovi Night ja Club Pulse. Etenkin tutkimuksessa tullaan selvittämään kyseisten yökerhojen mainontaa, markkinointia ja palveluiden laatua. Tutkimusongelmana ovat asiakastyytyväisyys ja asiakkaiden tarpeet yökerhoissa.
Teoria perustuu markkinointitutkimukseen nojaten sen eri osa-alueisiin. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena, jonka perustuksena toimi asiakastyytyväisyyskysely. Kysely suoritettiin keväällä 2012 Webropol-ohjelmalla tehdyllä kyselylomakkeella, tätä kautta sain vastaukset helpoiten ja pystyin analysoimaan tulokset myös samaisella ohjelmalla.
Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat ovat ilmeisen tyytyväisiä Seurahovi Nightin palveluihin. Muutamia parannusehdotuksia oli, mutta muuten ihmiset pitivät sitä parhaana yökerhona Porvoossa. Club Pulsen antamiin palveluihin asiakkaat eivät sen sijaan olleet kovin tyytyväisiä ja se saikin paljon negatiivista palautetta.
Tutkimuksen perusteella Seurahovi Night saisi muutamilla toimenpiteillä vielä enemmän tyytyväisempiä asiakaita, kun taas Club Pulsella olisi hieman suuremmat toimenpiteet kohdallaan.
Teoria perustuu markkinointitutkimukseen nojaten sen eri osa-alueisiin. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena, jonka perustuksena toimi asiakastyytyväisyyskysely. Kysely suoritettiin keväällä 2012 Webropol-ohjelmalla tehdyllä kyselylomakkeella, tätä kautta sain vastaukset helpoiten ja pystyin analysoimaan tulokset myös samaisella ohjelmalla.
Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat ovat ilmeisen tyytyväisiä Seurahovi Nightin palveluihin. Muutamia parannusehdotuksia oli, mutta muuten ihmiset pitivät sitä parhaana yökerhona Porvoossa. Club Pulsen antamiin palveluihin asiakkaat eivät sen sijaan olleet kovin tyytyväisiä ja se saikin paljon negatiivista palautetta.
Tutkimuksen perusteella Seurahovi Night saisi muutamilla toimenpiteillä vielä enemmän tyytyväisempiä asiakaita, kun taas Club Pulsella olisi hieman suuremmat toimenpiteet kohdallaan.