Markkinointitutkimus : Itse koottavan ja asennettavan aurinkolämmittimen markkinointitutkimus
Väyrynen, Oona (2013)
Väyrynen, Oona
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
markkinatAll rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412897
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412897
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli itse koottavan ja asennettavan aurinkolämmittimen markkinointitutkimus. Tavoitteena oli selvittää, olisiko tällaiselle lämmittimelle kysyntää markkinoilla sekä kartoittaa hieman tuotteen kilpailutilannetta. Opinnäytetyö on rakennemalliltaan tutkimuslähtöinen ja koostuu kolmesta osasta. Ensimmäisessä osassa on johdanto ja toinen osa käsittelee teoriaa. Kolmas eli empiirinen osa käsittelee tehtyä tutkimusta kokonaisuudessaan. Tutkimustulokset analysoitiin sekä raportoitiin graafisesti.
Työn alussa vertailin markkinoilla jo olevia aurinkolämmittimiä ja niiden hintoja. Sen jälkeen suunnittelin ja toteutin markkinointitutkimuksen. Markkinointitutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselylomaketutkimuksena verkossa Webropol-ympäristössä joulukuussa 2012. Lopuksi analysoin tutkimustulokset ja raportoin ne graafisesti.
Työn alussa vertailin markkinoilla jo olevia aurinkolämmittimiä ja niiden hintoja. Sen jälkeen suunnittelin ja toteutin markkinointitutkimuksen. Markkinointitutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselylomaketutkimuksena verkossa Webropol-ympäristössä joulukuussa 2012. Lopuksi analysoin tutkimustulokset ja raportoin ne graafisesti.