Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

METSÄNHOITOYHDISTYS KUUSAMON JÄSENTEN SUHTAUTUMINEN VAPAAEHTOISEEN JÄSENMAKSUUN

Huttu, Tomi (2013)

Avaa tiedosto
Oppari lopullinen_Huttu tomi valmis1.pdf (846.3Kt)
Lataukset: 


Huttu, Tomi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011754
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni tutkin kuinka moni metsänhoitoyhdistys Kuusamon jäsen on valmis maksamaan vapaaehtoista jäsenmaksua metsänhoitoyhdistykselle. Tutkimuksen avulla selvitettiin millaisia etuja metsänomistajat haluavat saada jäsenmaksua vastaan. Samalla selvitettiin myös metsänomistajien tyytyväisyyttä metsänhoitoyhdistys Kuusamon toimintaan. Tutkimus tehtiin kirjekyselynä. Kirjeitä lähetettiin 500 kpl, kirjeistä palautettiin 109 kpl. Kyselyn vastausprosentti on 22 %
Metsänomistajien keski-ikä on nousut tasaisesti jo kymmenen vuoden ajan. Tämä kehitys näkyy myös tässä tutkimuksessa. Kyselyyn vastanneista metsänomistajista 60 % oli eläkeläisiä ja yli 65 -vuotiaita oli 44 %. Keski-ikä oli 62 vuotta. Etämetsänomistajia oli 51 %, joilla keskivälimatka tilalle oli 511 km. Metsätilan keskimääräinen koko oli 80 ha. Metsätilan omistusmuotona yksin tai puolison kanssa oli vallitsevassa asemassa 68 % osuudella.
Tutkimuksen mukaan 78 % metsänomistajista on valmis maksamaan vapaaehtoista jäsenmaksua. Sopivana jäsenmaksun summana pidettiin 47 euroa. Tärkeimpänä metsänhoitoyhdistyksen palve-luna pidettiin metsänomistajan neuvontaa ja edunvalvontaa (71 %). Metsänhoitoyhdistyksen toiminta sai hyvän arvosanan. Tärkeimpänä etuna jäsenyydestä pidettiin ilmaista tilakäyntiä. Henkilökohtaista yhteydenottoa pidettiin tärkeimpänä markkinointikeinona ja yhteydenpidon tapana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste