Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen tunnettuuden kasvattaminen sosiaalisen median keinoin

Laaksonen, Pauliina (2021)

 
Avaa tiedosto
Pauliina_Laaksonen.pdf (418.7Kt)
Lataukset: 


Laaksonen, Pauliina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201031024
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan yrityksen tunnettuuden kasvattamista sosiaalisen median keinoin. Työ tehtiin toimeksiantona yritykselle X, joka on B2B-palveluyritys. Työhön valittiin toiminnallista osuutta varten sosiaalisen median alusta LinkedIn, jolla toteuttiin social sellingiä eli sosiaalista myyntiä. Aktiivista social sellingiä harjoittamalla pyrittiin nostamaan yrityksen tunnettuutta. Työssä käsitellään myös social sellingin ja brändäyksen merkitystä B2B-myynnissä ja -markinnoinnissa.

B2B-myynti on jatkuvassa muutoksessa ja uusia myyntityylejä on kehitetty useita. Muuttuneeseen liiketoimintaan sopeutuminen on edellytys toimivalle ja tuottavalle liiketoiminnalle myös tulevaisuudessa. Vaikka perinteisiä myyntityylejä käytetään edelleen, olisi yritysten hyvä tutustua myös digitalisaation tuomiin tekniikoihin, joista viimeisimpänä on social selling.

Digitalisaatio on tuonut mukanaan valtavan tietovirran jokaisen saataville, joten sekä myyjien että ostajien on mahdollisuus tutustua toistensa liiketoimintaan, haluihin ja tarpeisiin aiempaa helpommin. Sosiaalisen median alustat ovat loistava väylä tutustua potentiaalisiin asiakkaisiin, sekä rakentaa brändiä itselleen ja yritykselle. Kun osapuolet tuntevat toisensa jo jollakin tasolla ennen myyntineuvottelujen aloittamista, on luottamus jo lähtenyt rakentumaan, mikä voi helpottaa sopimuksen syntymistä. Vaikka suhteita rakennetaan nykyään usein myös sosiaalisen median kautta, olisi asiakkaita hyvä tavata myös kasvotusten. Kaikkia yrityksen toimintoja ei siis välttämättä ole kannattavaa siirtää verkkoon.

Toiminnallisen osuuden tulokset on kerätty yritys X:n työntekijöiden julkaisuista LinkedInissä noin kahden kuukauden ajalta. Saadut tulokset on jaoteltu LinkedInin omien parametrien mukaan, ja niitä analysoitiin toimeksiannon kannalta tärkeistä näkökulmista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste