Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointikonseptin suunnittelu ja lanseeraus : Hansaprint Oy

Holopainen, Mikko (2013)

 
Avaa tiedosto
Holopainen_Mikko.pdf (272.6Kt)
Lataukset: 


Holopainen, Mikko
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613315
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Hansaprint Oy:n uuden markkinointikonseptin suunnittelu ja lanseeraus. Tässä työn tekijä on ollut mukana konseptin suunnittelussa sekä lanseeraukseen liittyvissä toiminnoissa. Hansaprint Oy on painotalo, joka tarjoaa laajan valikoiman erilaisia painotuotteita. Hansaprint Oy:llä on tuotantolaitokset Turussa ja Vantaalla, jonka lisäksi myyntikonttori Malmössä.

HansaDeco on Hansaprinttiin kuuluva tuoteryhmä, joka tarjoaa painettuja myymälämarkkinoinnin materiaaleja. Kilpailu alalla on kovaa, johon HansaDeco on tullut mukaan uutena tekijänä. Erottautuakseen kilpailijoistaan, HansaDecon tarjontaan kehitettiin uudenlaista konseptia myymälämarkkinointiin.

Opinnäytetyö on toiminnallinen kokonaisuus, joka sisältää produktin sekä prosessin dokumentoinnin ja arvioinnin. Toiminnallinen osuus sisältää suuren osan erilaisia työnäytteitä, minkä ansiosta markkinointikonsepti saatiin luotua sekä toteutettua. Nämä työnäytteet ovat liitetty mukaan opinnäytetyöhön portfolioksi. Portfolion sisältöä käytetään jatkossa yrityksen markkinointiviestintään kohderyhmien kanssa.

Opinnäytetyö keskittyy tuotteen lanseeraukseen sekä siihen liittyviin toimenpiteisiin. Tavoitteena on saada uusi konsepti lanseerattua Myymälä-2013 messuilla Helsingissä 27–28.2. Lanseerausta varten kehiteltiin konseptille nimi, markkinointiviestinnän ulkoasu sekä markkinointitoimenpiteet.

HansaModulen lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet saatiin tehtyä valmiiksi aikataulun mukaan. Messujen jälkeen HansaModulen markkinointiviestinnän ulkoasu pysyy samana. Jatkossa tavoitteena on kehittää konseptia ja tuoda siihen lisää tuotteita ja lisätarvikkeita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste