Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kertomus onnistuneesta ravintolakokemuksesta

Heino, Joel (2013)

Avaa tiedosto
Joel_Heino.pdf (1.854Mt)
Lataukset: 


Heino, Joel
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060512947
Tiivistelmä
Jatkuva sosiaalisen median muutos tuo ravintoloille uusia markkinoinnin mahdollisuuk-sia. Nykypäivänä on trendikästä jakaa omia kokemuksiaan toisille ihmisille ja erilaiset sovellutukset, kuten Eat.fi -internetsivusto, mahdollistavat asiakkaiden välisen kanssa-käymisen.

Työn viitekehys koostuu kolmesta osasta. Ensimmäinen osa kulkee hyvän ravintolako-kemuksen muodostumiseen vaikuttavista seikoista asiakastyytyväisyyteen. Toisessa osassa painotetaan ravintolan arvostelemista ja hyvän arvostelun osa-alueita. Kolmas tietoperustan luku kertoo sekä internetin vertaisarvostelun mahdollistavasta tekniikasta, että Eat.fi nettisivustosta, josta koko tutkimusaineisto on kerätty. Opinnäytetyöprosessi oli pitkä ja työläs. Se aloitettiin syksyllä 2012 ja valmistui alkukesällä 2013. Tutkimusai-neistoon kuuluu 776 Eat.fi:stä koottua suomenkielistä ravintola-arvostelua.

Tämä opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jonka tarkoitus on tutkia hyvän ravintola-kokemuksen muodostumista, uutta sosiaalisen median maailmaa, sekä ”tavallisen” ihmi-sen tekemää ravintola-arvostelua. Toimeksiantajana työlle toimii Royal Ravintolat Oy, jota tutkimuksessa kiinnostaa erityisesti hyvään ravintolakokemukseen vaikuttavat osa-alueet.

Tutkimuksen tulokset vastaavat tutkimusongelmiin. Tutkimuksen tulokset vahvistavat tietoperustassa esitettävää hyvän kokemuksen muodostumista, eivätkä ne varsinaisesti tuo uutta siitä. Tutkimuksen mukaan noin 60 prosenttia Royal Ravintoloiden arvosteluista on positiivisia ja tärkein hyvään ravintolakokemukseen vaikuttava asia on ruoan maku. Eniten tutkimuksen tuloksissa kiinnostaa tutustuminen uuteen palautteenkeruu-menetelmään, sekä vertaisarviointien vertaaminen ravintolakritiikin ohjeistukseen.

Tutkimus on hyvä katsaus ajankohtaiseen tapaan markkinoida ravintolaa ja käydä kes-kustelua asiakkaiden kanssa. Tutkimuksen tulokset auttavat toimeksiantajaa kehittämään tuotettaan entistä enemmän. Opinnäytetyö kokosi monia ammattikorkeakoulussa opittuja asioita yhteen ja pakotti perehtymään niihin vuosienkin jälkeen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste