Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden myyntiassistentin perehdyttämisen kehittäminen/ Case:ABB Oy

Federley, Anna (2013)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (417.6Kt)
Lataukset: 


Federley, Anna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013748
Tiivistelmä
Perehdyttäminen on tärkeää yrityksen jatkuvan kehityksen ja menestyvän liiketoiminnan kannalta. Se on osa henkilöstöjohtamista ja henkilöstön kehittämistä. Perehdyttämisprosessi toteutetaan eri vaiheiden kautta joita ovat suunnittelu, toteutus, seuranta ja arviointi. Tavoitteena on että henkilö saa riittävän osaamisen ja valmiudet menestyä työssään. Perehdyttämisessä kohtaavat mennyt, nykyhetki, tulevaisuus sekä tulokset ja kehittäminen.

Opinnäytetyö toteutetaan toimeksiantona ABB Oy:n Domestic Sales – yksikön asiakaspalvelutiimille. Työn tarkoituksena on kehittää asiakaspalvelutiimissä aloittavien myyntiassistenttien perehdyttämistä. Tutkimuksen pääongelmana on selvittää millainen on perehdyttämisen nykytila ja miten sitä voidaan kehittää. Alaongelmina oli selvittää mitkä ovat perehdyttämisen tavoitteet ja millainen on hyvä perehdyttäjä. Tavoitteena on myös tutkia kuinka myyntiassistentin kehityspolkua voidaan kehittää.

Työ rajattiin koskemaan henkilöstöhallinnon osa-alueista perehdyttämistä. Toimeksiannon mukaisesti työssä selvitetään perehdyttämisen nykytila ja etsitään kehittämistoimenpiteitä perehdyttämisen tueksi.

Teoreettinen viitekehys koostuu kahdesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsitellään perehdyttämisen teoriaa. Toisessa osuudessa syvennytään kohdeyritykseen. Teemahaastattelut toteutettiin huhtikuun 2013 aikana.
Tutkimustulosten perusteella luodaan kehittämisehdotuksia avuksi uusien myyntiassistenttien perehdyttämiseen. Työn liitteenä ovat haastattelurungot.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste