Bioalat ja liiketalous -tulosalueen täydennyskoulutuksen markkinointi
Yli-Sikkilä, Karita (2013)
Yli-Sikkilä, Karita
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013660
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013660
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää ja kartoittaa Turun ammattikorkeakoulun (AMK)
täydennyskoulutuksen (Bioalat ja liiketalous -tulosalueen, BIL) markkinointia, markkinointiviestintää
ja markkinointikeinoja sekä pohtia markkinoinnin kehitysnäkymiä tulevaisuutta
ajatellen. Opinnäytetyössä, pääotsikon 2 alla, kerrotaan Turun AMK:n täydennyskoulutuksesta
(Bioalat ja liiketalous) ja sen palveluista.
Tiedonhankintamenetelmänä olivat muun muassa keskustelut täydennyskoulutuksen (Bioalat ja
liiketalous) henkilökuntaan kuuluvien kanssa. Henkilöstön kokoonpanoon kuuluvat täydennyskoulutuspäällikkö,
koulutussuunnittelija ja koulutussihteeri. Kehittämisajatuksia pohtiessani
vastaan nousi täydennyskoulutuksen (BIL) vähäinen markkinointibudjetti, jonka varassa
täydennyskoulutuksen tulee vuosittain suunnitella ja toteuttaa sen markkinointi ja viestintäkanavat
sekä valita budjettiin sopivat markkinointikeinot.
Opinnäytetyön tutkimuksen päätelmänä voidaan pitää sitä, että täydennyskoulutuksen (BIL)
henkilöstöllä olisi tahtoa ja osaamista nykyistä entistä laajempaankin markkinointiin, mutta
vähäisen henkilöstön ja pienen markkinointibudjetin takia kaikkea ei voida toteuttaa.
täydennyskoulutuksen (Bioalat ja liiketalous -tulosalueen, BIL) markkinointia, markkinointiviestintää
ja markkinointikeinoja sekä pohtia markkinoinnin kehitysnäkymiä tulevaisuutta
ajatellen. Opinnäytetyössä, pääotsikon 2 alla, kerrotaan Turun AMK:n täydennyskoulutuksesta
(Bioalat ja liiketalous) ja sen palveluista.
Tiedonhankintamenetelmänä olivat muun muassa keskustelut täydennyskoulutuksen (Bioalat ja
liiketalous) henkilökuntaan kuuluvien kanssa. Henkilöstön kokoonpanoon kuuluvat täydennyskoulutuspäällikkö,
koulutussuunnittelija ja koulutussihteeri. Kehittämisajatuksia pohtiessani
vastaan nousi täydennyskoulutuksen (BIL) vähäinen markkinointibudjetti, jonka varassa
täydennyskoulutuksen tulee vuosittain suunnitella ja toteuttaa sen markkinointi ja viestintäkanavat
sekä valita budjettiin sopivat markkinointikeinot.
Opinnäytetyön tutkimuksen päätelmänä voidaan pitää sitä, että täydennyskoulutuksen (BIL)
henkilöstöllä olisi tahtoa ja osaamista nykyistä entistä laajempaankin markkinointiin, mutta
vähäisen henkilöstön ja pienen markkinointibudjetin takia kaikkea ei voida toteuttaa.