Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasnäkökulma verkkopalvelun kehittämiseen : Case: Funtor Oy / Tietopalvelut

Pulkkinen, Essi; Hirviniemi, Jaana (2013)

 
Avaa tiedosto
Hirviniemi_Jaana_Pulkkinen_Essi.pdf (893.4Kt)
Lataukset: 


Pulkkinen, Essi
Hirviniemi, Jaana
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061113851
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakasnäkökulman tuominen verkkopalvelun kehittämiseen. Työ toteutettiin toimeksiantona Funtor Oy:lle / Tietopalveluille. Ensisijaisena tavoitteena oli selvittää, mitä mieltä asiakkaat ovat tämänhetkisistä Tietopalveluiden verkkopalveluista sekä arvioida nykyisiä sivuja suhteessa teoriaan. Tarkoituksena oli kerätä sähköpostikyselyllä kattava määrä asiakkaiden näkemyksiä, joita toimeksiantaja voisi hyödyntää verkkopalveluiden kehitystyössä saavuttaakseen entistä käyttäjäystävällisemmät verkkosivut. Lisäksi yhtenä tutkittavana osa-alueena oli pohtia sitä, kuinka verkkopalvelua voitaisiin tehokkaasti hyödyntää markkinoinnin välineenä.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena sähköpostikyselyn muodossa. Vastaajien joukosta löytyi sekä Tietopalveluiden jäseniä että ei-jäseniä. Jäsenille luotiin muutama erillinen kysymys, mutta muuten kyselyt olivat samanlaiset molemmille osapuolille. Vastausprosentiksi muodostui 12 %.

Tutkimuksen tuloksena saatiin käyttäjiltä runsas määrä ehdotuksia siitä, kuinka verkkopalveluita voitaisiin kehittää. Tutkimus kuitenkin osoitti käyttäjäkunnan olevan suhteellisen tyytyväisiä nykyisiin Tietopalveluiden verkkopalveluihin, lukuun ottamatta paria ilmennyttä epäkohtaa. Nämä suurimmat kehitettävissä olevat osa-alueet löytyivät pääosin jäsenille tarkoitetusta Kauden kirja -palvelusta sekä etusivun rakenteesta. Markkinoinnin osalta keskityttiin lähinnä siihen, kuinka Tietopalvelut voisi aktivoitua sosiaalisessa mediassa ja sitä kautta markkinoida niin itse yritystä kuin sen tuotteitakin.

Tutkimuksen tulosten valossa Tietopalveluilla on hyvä pohja lähteä kehittämään nettisivujaan parempaan suuntaan ja näin ollen hyötyä saaduista asiakasnäkökulmista. Verkkopalvelun kehittämisprojektissa onnistumista voitaisiin jatkossa mitata hyödyntäen vastaavanlaista tutkimusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste