Markkinointisuunnitelma : case Kaartecno Oy
Vastamäki, Noora (2013)
Vastamäki, Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613352
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613352
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli tehdä Kaartecno Oy:lle markkinointisuunnitelma, suunnitella ja osittain toteuttaa yritykselle uudet kotisivut, sekä uusi käyntikortti. Kaartecno Oy on pienyritys, joka tarjoaa asiakkailleen LVI-alan suunnittelua ja valvontaa. Kaartecno Oy perustettiin vuonna 2007 ja se on yhden miehen yritys. Päämarkkina-alue Kaartecno Oy:llä on Turku ja naapurikunnat. Tällä hetkellä yritys toimii resurssien ylärajoilla. Yrityskasvu edellyttäisi käytännössä lisätyövoiman palkkaamista tai vuokraamista. Pitkänaikavälin tavoitteena on ylläpitää nykyinen työmäärä, mahdollisesta talouden taantumasta huolimatta.
Kaartecno Oy:lle ei ole olemassa markkinointisuunnitelmaa entuudestaan. Markkinointisuunnitelmassa haluttiin saada selville mikä olisi sopivin tapa markkinoida palvelualan pienyritystä. WWW- sivut yritykseltä löytyivät, mutta ne eivät olleet ajan tasalla. Käyntikortin uusimisen myötä haluttiin myös muuttaa www-sivujen visuaalinen ulkoasu. Toimeksiantaja halusi www-sivuista helposti navigoitavan sekä ulkoasultaan luontoon ja veteen viittaavan. Käyntikortin ulkonäkö uusittiin, josta toimeksiantaja halusi selkeämmän ja näyttävämmän.
Markkinointisuunnitelman laadinnassa käytettiin hyväksi yrittäjän omaa tietoa, kokemusta ja alan kirjallisuutta. Opinnäytetyössäni toin myös esille mitä LVI-alan suunnittelu ja valvonta on. Kaartecno Oy sai käyttöönsä markkinointisuunnitelman sekä suunnitelmat ja osittain toteutetut pohjat web-sivuista ja käyntikortista, joita se tulee hyödyntämään lähitulevaisuudessa.
Kaartecno Oy:lle ei ole olemassa markkinointisuunnitelmaa entuudestaan. Markkinointisuunnitelmassa haluttiin saada selville mikä olisi sopivin tapa markkinoida palvelualan pienyritystä. WWW- sivut yritykseltä löytyivät, mutta ne eivät olleet ajan tasalla. Käyntikortin uusimisen myötä haluttiin myös muuttaa www-sivujen visuaalinen ulkoasu. Toimeksiantaja halusi www-sivuista helposti navigoitavan sekä ulkoasultaan luontoon ja veteen viittaavan. Käyntikortin ulkonäkö uusittiin, josta toimeksiantaja halusi selkeämmän ja näyttävämmän.
Markkinointisuunnitelman laadinnassa käytettiin hyväksi yrittäjän omaa tietoa, kokemusta ja alan kirjallisuutta. Opinnäytetyössäni toin myös esille mitä LVI-alan suunnittelu ja valvonta on. Kaartecno Oy sai käyttöönsä markkinointisuunnitelman sekä suunnitelmat ja osittain toteutetut pohjat web-sivuista ja käyntikortista, joita se tulee hyödyntämään lähitulevaisuudessa.