Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

En undersökning om hur Jakobstadsregionen kan få bättre synlighet på Karleby-Jakobstads flygplats

Sjöholm, Caroline (2013)

 
Avaa tiedosto
Sjoholm_Caroline.pdf (1.304Mt)
Lataukset: 


Sjöholm, Caroline
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061213939
Tiivistelmä
Detta examensarbete är gjort på uppdrag av Jakobstadsregionens utvecklingsbolag Concordia. Arbetet undersöker och kartlägger hur Jakostadsregionen kan förbättra sin synlighet på Karleby-Jakobstads flygplats. Syftet med arbetet är att framföra konkreta förslag på hur man kan förbättra Jakobstadsregionens synlighet vid flyg-platsen. Metoden som används för arbetet är en litteraturstudie. Litteraturen behand-lar turist- och destinationsmarknadsföring, platsvarumärke och platsmarknadsföring. Litteraturen fungerar som en bas för mina förslag till att förbättra synligheten på flygplatsen. Problematiseringen i arbetet utgår ifrån att det inte finns tillräckligt med synlighet av Jakobstadsregionen på flygplatsen i dagsläget och att Concordia önskar att Jakobstadsregionen i framtiden kunde spela en central roll på flygplatsen. I arbe-tet framkommer vilka förutsättningar Jakobstadregionen har för turistnäringen och hur dessa kunde vara synligare på flygplatsen. Resultatet av undersökningen är att det finns många möjligheter för Jakobstadsregionen att förbättra synligheten, men att grundförutsättningarna är att ett starkt samarbete mellan Concordia och region-ens destinationsmarknadsföringsorganisationer upprättas. När ett gott samarbete är upprättat bör en långsiktig marknadsföringsprocess fastställas.
 
This thesis is made on request of Jakobstad Development Company Concordia. In the thesis, the ways of improving the visibility of the Jakobstad region at the Karleby-Jakobstad airport are investigated and mapped. The scope of the thesis is to provide concrete suggestions for improving the visibility of the Jakobstad region at the airport. The method used in the thesis is a literature study. The literature concerns tourism and destination marketing, place branding and place marketing. The literature serves as a base for my suggestions for improving the visibility at the airport. The problematization of the thesis originated from the fact that there is currently not enough visibility of the Jakobstad region at the airport, and that Concordia wishes that the Jakobstad region could play a central role at the airport in the future. The thesis shows which prerequisites the Jakobstad region has for the tourist industry and how the tourist industry could be more visible at the airport. The result of the study is that there are many possibilities for the Jakobstad region to improve the visibility, but that the prerequisite is that a strong co-operation between Concordia and the region destination marketing organizations is established. When a well-functioning co-operation is established, a long term marketing process will have to be defined.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste