Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Hoitola Aromian asiakkaille

Bäckman, Tiia (2009)

 
Avaa tiedosto
backman_tiia.pdf (395.1Kt)
Lataukset: 


Bäckman, Tiia
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912168138
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Hoitola Aromia, joka sijaitsee Himangalla, Keski-Pohjanmaalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli asiakastyytyväisyyskyselyn avulla selvittää, ovatko asiakkaat tyytyväisiä Hoitola Aromian palveluihin ja mitä kehitettävää yrityksessä mahdollisesti on. Halusin myös tutkia sitä, ovatko asiakkaat valmiita matkustamaan tullakseen Hoitola Aromiaan.

Työn teoriaosuudessa käsittelen terveysmatkailua, palvelun laatua ja asiakkuutta sekä asiakastyytyväisyystutkimusta. Terveys, hyvinvointi ja matkailu -kappaleessa olen tarkastellut myös matkailun nykytilaa ja tulevaisuudennäkymiä. Käsittelen opinnäytetyössäni lisäksi terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä määritelmiä. Terveysmatkailuun liittyen tutkin terveydenhoitomatkailua, hyvinvointimatkailua ja wellness-matkailua. Koska näiden nimikkeiden käyttö on ollut Suomessa sekavaa, tarkoitukseni oli selventää kyseisiä määritelmiä.

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin Hoitola Aromiassa syksyllä 2009. Kyselylomakkeet olivat yrityksessä kolmen viikon ajan asiakkaiden täytettävänä. Kyselyssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 67 kpl.

Tutkimustulokset olivat yrityksen kannalta erittäin hyviä. Asiakkaat olivat tyytyväisiä Hoitola Aromian palveluihin. Asiakkaiden vastauksista löytyi kuitenkin joitakin huomioitavia seikkoja liittyen lähinnä yrityksen saavutettavuuteen. Suurin osa yrityksen asiakkaista tuli Himangalta tai naapurikunnista. Noin viidennes asiakkaista tuli muualta kuin Himangalta, joten voidaan todeta, että ihmiset ovat jossain määrin valmiita matkustamaan tullakseen Hoitola Aromian asiakkaiksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste