Roots Cultural Movement -katupuodin asiakastyytyväisyys
Luoma, Antto (2013)
Luoma, Antto
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060913611
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060913611
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Roots Cultutral Movement Oy:n asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaminen. Roots Cultural Movement toimii ekologisten vaatteiden vähittäismyynnin alalla sekä harjoittaa liiketiloissaan myös kahvilatoimintaa.
Työn tavoitteena oli selvittää Roots Cultural Movementin tämänhetkinen asiakastyytyväisyyden taso.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin lomakekyselynä liikkeessä vieraileville asiakkaille. Kyselylomakkeessa oli 23 kysymystä, joista 20 oli suljettuja ja kolme avointa.
Asiakastyytyväisyyskysely oli jaettu kolmeen kokonaisuuteen: liikkeessä asioimiseen vaikuttavat tekijät, tuotevalikoiman kattavuus, laatu ja hintataso sekä ekologisten tuotteiden vaikutus asioimiseen.
Teoriaosuudessa käsiteltiin itse yritystä ja sen toimintaa, asiakastyytyväisyyskyselyä ja sen tavoitteita, asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä sekä työssä keskeisenä teemana ollutta ekologisuutta.
Lopuksi käsiteltiin kyselyn tuloksia ja niiden luotettavuutta. Kyselyn tulokset osoittivat, että toimeksiantajayrityksen asiakkaat olivat suurilta osin tyytyväisiä yrityksen toimintaan, mutta parannettavaakin havaittiin joillakin osa-alueilla. Kehitystä kaipaaviin osa-alueisiin tehtiin toimenpidesuosituksia, joilla yrityksen asiakastyytyväisyyttä voitaisiin tulevaisuudessa parantaa.
Työn tavoitteena oli selvittää Roots Cultural Movementin tämänhetkinen asiakastyytyväisyyden taso.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin lomakekyselynä liikkeessä vieraileville asiakkaille. Kyselylomakkeessa oli 23 kysymystä, joista 20 oli suljettuja ja kolme avointa.
Asiakastyytyväisyyskysely oli jaettu kolmeen kokonaisuuteen: liikkeessä asioimiseen vaikuttavat tekijät, tuotevalikoiman kattavuus, laatu ja hintataso sekä ekologisten tuotteiden vaikutus asioimiseen.
Teoriaosuudessa käsiteltiin itse yritystä ja sen toimintaa, asiakastyytyväisyyskyselyä ja sen tavoitteita, asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä sekä työssä keskeisenä teemana ollutta ekologisuutta.
Lopuksi käsiteltiin kyselyn tuloksia ja niiden luotettavuutta. Kyselyn tulokset osoittivat, että toimeksiantajayrityksen asiakkaat olivat suurilta osin tyytyväisiä yrityksen toimintaan, mutta parannettavaakin havaittiin joillakin osa-alueilla. Kehitystä kaipaaviin osa-alueisiin tehtiin toimenpidesuosituksia, joilla yrityksen asiakastyytyväisyyttä voitaisiin tulevaisuudessa parantaa.