Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

VALMENTAVA JOHTAMINEN OSANA PALVELUPÄÄLLIKÖIDEN PÄIVITTÄISJOHTAMISTA

Peura, Jarmo (2013)

 
Avaa tiedosto
Peura_Jarmo.pdf (1.070Mt)
Lataukset: 


Peura, Jarmo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061814313
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe oli selvittää ja kehittää valmentavan johtamisen toteutumista toimeksiantajan asiakaspalveluyksiköiden palvelupäälliköiden päivittäisjohtamisessa. Opinnäytetyöllä haettiin tietoa valmentavan johtamisen tämän hetkisestä toteutumisesta, valmentavaan johtamisen toteuttamiseen liittyvistä edellytyksistä sekä kehityskohteista. Opinnäytetyö toteutettiin Suomessa toimivalle tietoliikennekonsernille.

Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehittämissuunnitelma asiakaspalveluorganisaation palvelupäälliköiden valmentavan johtamisen osaamisen parantamiseksi. Kehityssuunnitelman pohjaksi tutkimuksen tavoitteena on kuvata ja selvittää kunkin asiakaspalveluyksikön palvelupäällikön tämän hetkinen valmentavan johtamisen kehitysvaihe. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui valituista valmentavan johtamisen pääelementeistä linkitettynä valmentavan johtamisen organisaatiolle tuottamiin hyötyihin. Opinnäytetyössä valmentavaa johtamista tarkasteltiin kyvyn innostaa ja sitouttaa, kyvyn luoda yhteistyötä sekä valmentavan dialogiosaamisen näkökulmasta.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimuksessa keskityttiin ainoastaan valittujen asiakaspalveluyksiköiden palvelupäälliköiden johtamistavan ymmärtämiseen. Tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoidulla haastattelulla. Tutkimuksen varsinainen kohderyhmä käsitti kolme palvelupäällikköä. Tutkimuksessa haastateltiin lisäksi kahdeksan palveluesimiestä, jotka toimivat palvelupäälliköiden alaisina.

Tutkimustulosten mukaan valmentava johtaminen ymmärretään hyvin käsitteenä. Päivittäisjohtamisessa valmentavan johtamisen osa-alueet toteutuvat vain osittain. Selkeimmät haasteet valmentavan johtamisen toteuttamiseen liittyvät ajankäyttöön, osaamisen puutteeseen, konkreettisten työkalujen puuttumiseen sekä haasteeseen poisoppia entisiä johtamistapoja.

Kehityssuunnitelma sisältää koulutustarpeet ja toimenpiteet, joilla valmentavaa johtamista lähdetään kehittämään, huomioiden jokaisen palvelupäällikön nykyinen kehitysvaihe.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste