Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Respecta Oy:n asiakkuudenhallinnan nykytilakuvaus

Forsman, Satu (2013)

 
Avaa tiedosto
Forsman_Satu.pdf (3.983Mt)
Lataukset: 


Forsman, Satu
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013071814574
Tiivistelmä
Yritykset ovat yhä enenemässä määrin muuttaneet toimintamalliansa tuoteorientoituneesta asiakassuuntautuneeksi. Asiakkaiden ymmärtäminen ja asiakkuudenhallinta ovat myös terveydenhuollon yrityksissä ajankohtainen aihe.

Tämän tutkimuksen tarkoitus oli kuvata Respectan asiakkuudenhallinnan nykytila asiakasrajapinnassa työskentelevien esimies- päällikkö- ja johtotason henkilöiden näkökulmasta. Tavoitteena oli, että tutkimus antaa kattavat lähtötiedot Respectan asiakkuudenhallinnan nykytilasta, jonka pohjalta yritys voi lähteä jatkokehittämään asiakkuudenhallintaansa. Tutkimus etsi vastausta siihen, minkälainen on Respectan nykytila markkina- ja asiakastuntemuksen, asiakastiedon- ja asiakaskokemuksenhallinnan, asiakaskannan hyödyntämisen, segmentoinnin, asiakassalkkujaon ja asiakkuudenhoitomallien osalta. Laadullinen tutkimus toteutettiin teemahaastattelua käyttäen. Haastattelut analysoitiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysillä.

Tutkimuksen tärkeimpinä tuloksina selvisi, että asiakaskannan nykyinen rakenne vaikeuttaa asiakastiedon hallintaa ja analysointia. Asiakastiedon rakentuminen sekavasti vaikeuttaa segmentoinnin tekemistä ja toisaalta taas segmentoinnin puutteesta aiheutuu hankaluus luoda erilaisille asiakasryhmille valtakunnallisia hoitomalleja. Asiakasvastuiden jakamisen ja palkitsemisen välillä ei nähty riittävää, asiakkuutta kehittävää yhteyttä.

Asiakkuudenhallinnan kehittäminen yrityksessä vaatii kokonaisvaltaista muutosta tuoteorientoituneesta ajattelusta asiakaslähtöiseen liiketoimintamalliin. Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen pohjana toimii tämä nykytilakuvaus. Kehittämisehdotuksena esitetään asiakkuudenhallinnan tavoitetilan luominen ja kuvaaminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste