Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Savcor Ballet -tapahtuman asiakastyytyväisyyden kartoittaminen

Kuisma, Miia (2013)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_MiiaK.pdf (1.202Mt)
Lataukset: 


Kuisma, Miia
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082014721
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on kulttuuritapahtuman asiakastyytyväisyys SCI-Finance Oy:lle, joka on tuottanut Savcor Ballet -tapahtumaa jo vuodesta 1995 asti. SCI-Finance Oy:llä ei ole koskaan aikaisemmin asia-kastyytyväisyyttä tutkittu, ja tämän takia tutkimuksestani on hyötyä itseni lisäksi myös toimeksiantajal-leni.

Tavoitteeni oli selvittää, mitä mieltä Savcor Ballet -tapahtuman asiakkaat olivat tapahtuman markkinoin-nista, lipunmyynnistä, asiakaspalvelusta sekä yleisesti tapahtuman toteutuksesta. Tutkimusongelmani on, mitä mieltä sekä uudet että vanhat asiakkaat ovat tapahtumasta. Alaongelmina ovat, miten asiakkaat kokevat tapahtuman markkinoinnin, mitä mieltä he ovat asiakaspalvelusta ja itse tapahtumasta sekä mitä tapahtumaan liittyen voisi vielä kehittää. Käytin tutkimuksessa pääosin kvantitatiivista tutkimusmene-telmää. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin helmikuun 2013 lopusta huhtikuun 2013 alkuun asti käyttäen pääasiassa Webropol-kyselyä. Tämän lisäksi kyselylomaketta jaettiin bussimatkalaisille, jotka saapuivat tapahtumaan Mikkelistä järjestetyllä bussikyydityksellä.

Tuloksista selvisi, että Savcor Ballet’n asiakkaat olivat yleisesti tyytyväisiä tapahtumaan. Varsinkin esiin-tyjiin, esitysten sisältöön sekä tapahtuman sijaintiin oltiin tyytyväisiä. Kehitettävää toivottiin tapahtuman ennakkomarkkinointiin ja tiedotukseen sekä avoimen palautteen perusteella myös alennusta lippujen hintoihin. Kokonaisuudessaan tapahtuma oli kuitenkin asiakkaiden mielestä onnistunut ja sai enemmän kiitoksia kuin kehittämisehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste