Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma aloittavalle autokoululle

Rantanen, Essi (2013)

 
Avaa tiedosto
Rantanen_Essi.pdf (469.4Kt)
Lataukset: 


Rantanen, Essi
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082714805
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on markkinointisuunnitelman laatiminen aloittavalle autokoululle. Aloittava autokoulu tulee toimimaan Turun seudulla ja tarjoamaan palveluja, jotka kattavat kaikkien ajokorttiluokkien opetukset ja ammattipätevyyskoulutukset. Markkinointisuunnitelmassa tutkitaan erottautumisen erilaisia mahdollisuuksia. Tarkoituksena on markkinoinnin tavoitteiden määrittäminen ja toimintatapojen suunnittelu tulevaisuutta ajatellen. Lisäksi tarkoituksena on etsiä erilaisia keinoja asiakaskunnan tehokkaaseen kartuttamiseen ja ylläpitämiseen.
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena työnä, joka sisältää sekä teoreettisen osuuden että toiminnallisen osuuden. Teoriaosuudessa tutkitaan markkinointisuunnitelman teoreettista sisältöä ja ohjeistusta suunnitelman laatimiseen. Toiminnallisessa osuudessa varsinainen markkinointisuunnitelma laaditaan toimeksiantajalle eli aloittavalle autokoululle. Toiminnallisessa osuudessa suunnitellaan markkinointitoimenpiteitä ja tavoitteita toimeksiantajan näkökulmasta.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma, joka on laadittu yrityksen perustajan avuksi ja markkinoinnin tueksi. Suunnitelmaa voidaan hyödyntää autokoulua perustettaessa ja markkinointitoimenpiteitä suunniteltaessa. Suunnitelma on laadittu niin, että sen päivittäminen yritystoiminnan kasvaessa ja laajentuessa on mahdollisimman vaivatonta.
Markkinointisuunnitelma sisältää autokoulun lähtökohta-analyysit, markkinoinnin tavoitteet, palvelujen tuotteistuksen ja viestinnän sekä riskien arvioinnin. Jokaista aihealuetta käsitellään työn alussa teorian kannalta. Lopuksi autokoululle laaditaan markkinointisuunnitelma teorian pohjalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste