Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti

Aaltonen, Emilia (2013)

Avaa tiedosto
Aaltonen_Emilia.pdf (760.0Kt)
Lataukset: 


Aaltonen, Emilia
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082714800
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti on ja miten sitä voi markkinoida. Mobiilikanta-asiakaskortin tapaiset mobiilisovellukset ovat tulleet yrityksille entistä tärkeämmiksi ja tavoitteena on selvittää, miten niitä kannattaisi markkinoida ja ylläpitää paremman asiakasuskollisuuden saamiseksi.

Työssä tarkkailtiin ja tehtiin omakohtaisia huomioita yritysten erilaisista mobiilikanta-asiakaskorteista. Tarkkailu tapahtui hankkimalla erilaisia mobiilikanta-asiakaskortteja. Lisäksi Sokos Wiklundin asiakkaille tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin mielipiteitä sekä mobiilikanta-asiakaskortin jo hankkineilta että niiltä, joilla sitä ei vielä ole. Asiakastutkimuksessa eriteltiin näiden molempien ryhmien vastauksia parhaimman tuloksen saamiseksi.

Tulokset tutkimuksesta olivat mielenkiintoisia ja antoivat paljon lisätietoa asiakkaiden mielipiteistä, kuten siitä, että tarjouksia saisi päivittää useammin kuin kerran kuussa. Lisäksi tulokset olivat pääosin positiivisia Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskorttia kohtaan, sillä asiakkaat pitivät varsinkin mobiilisovelluksen toimivuudesta.

Opinnäytetyön päätelminä voidaan todeta, että Sokos Wiklundin mobiilikanta-asiakaskortti on pääosin erittäin onnistunut ja asiakkaiden mieleen. Uusista eduista pitäisi asiakkaiden mielestä kuitenkin tulla ilmoitusta esimerkiksi tekstiviestitse. Myös järjestelmällisempi asiakkaan ostosten seuranta on tarpeen, jotta edut pystytään paremmin kohdistamaan asiakkaita miellyttäviksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste