Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuorten aikuisten mielikuvat Alkon vastuullisesta toiminnasta ja siitä viestimisestä

Flink, Susanna (2013)

 
Avaa tiedosto
flink_susanna.pdf (534.4Kt)
Lataukset: 


Flink, Susanna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013100415857
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyötutkimus käsittelee Alkon vastuullisuustoimintaa ja siitä viestimistä. Aihe valikoitui siksi, että tutkija koki sen mielenkiintoiseksi ja erityisesti ajankohtaiseksi. Vastuullisuus ja siitä viestiminen ovat nykypäivän yritysmaailmassa yhä suuremmassa roolissa. Case-yritykseksi valikoitui Alko sen erityisen aseman vuoksi suomalaisessa yrityskentässä.

Tavoitteena opinnäytetyössä oli selvittää nuorten pääkaupunkiseutulaisten aikuisten mielikuvia Alkosta, sen vastuullisuustoiminnasta ja siitä viestimisestä.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena haastattelemalla seitsemää 18-25-vuotiasta pääkaupunkiseutulaista nuorta aikuista. Vastaajille annettiin ensin vastattavaksi lyhyt kysely ja sen jälkeen heitä haastateltiin. Kysely ja haastattelu jakautuivat viiteen alueeseen: yleiseen vastuullisuuteen, sosiaaliseen vastuullisuuteen, ympäristövastuullisuuteen, vastuullisuusviestintään sekä vastaajien omaan henkilökohtaiseen suhtautumiseen vastuullisuutta kohtaan.

Tutkimuksessa selvisi, että nuoret aikuiset eivät olleet kovin hyvin huomanneet Alkon vastuullisuustoimintaa tai siitä viestimistä. Alkoa pidettiin kuitenkin yleisesti varsin vastuullisena yrityksenä ja siltä toivottiin lisää vastuullisesta toiminnasta kertovaa viestintää. Tulosten perusteella selvisi, että vastaajat pitivät sosiaalista vastuullisuutta ekologista vastuullisuutta tärkeämpänä ja erityisesti Alkolle oleellisempana.

Kehitettävää Alkolla ovat tutkimustulosten valossa nuorten huomioiminen kohderyhmänä sekä vastuullisuusviestinnän yleinen näkyvyys.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste