Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Case Verkan : asiakassuhdemarkkinoinnin mahdollisuudet

Österberg, Henrik (2009)

 
Avaa tiedosto
Osterberg_Henrik.pdf (397.8Kt)
Lataukset: 


Österberg, Henrik
Turun ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911256131
Tiivistelmä
Opinnätetyön tavoitteena on ollut kartoittaa asiakassuhdemarkkinoinnin tarve Ab Archi-Rest Oy:n vierasvenesatamaan sekä antaa tarvittava tieto mitä yrityksen tulisi huomioida asiakassuhdemarkkinointia aloittaessa. Työ jakautuu kolmeen osaan jossa ensimäinen osa käsittelee Verkanin yritystoimintaa sekä yleisesti mitä yritystoiminnan tulisi olla. Toinen osio käsittelee yrityksen markkinointia,pääpainona asiakassuhdemarkkinointi. Kolmas osio tuo esille tutkimuksen ja sen tulokset ja lopuksi työssä pohditaan työn tarpeellisuutta sekä mahdollisia jatkotukimusideoita.
Teoriaosassa on käytetty alan kirjallisuutta sekä ammattikorkeakoulun opintomateriaalia. Opinnäytetyö on tilaustyö ja työn tutkimusosa suoritettiin kesällä 2008, tarkoituksea kartoittaa mitä asiakas arvostaa juuri Verkanin vierasvenesatamassa.
Pienten yritysten kamppailessa markkinointikustannusten parissa saattaa asiakassuhdemarkkinoinnista löytyä juuri oikea ratkaisu. Kilpailun kiristyessä ja markkina-alueen laajentuminen muuttaa pakosta ulkoisen markkinoinnin sisältöä. Yrityksen tulisi tuntea asiakkaansa ja tietää heidän tarpeensa ja tähän päästään vain toimivalla tietokantaperusteisellä markkinointijärjestelmällä. Tarkoituksena on ollut että yritys saa perustiedon toteuttakseen asikassuhdemarkkinointia tehokkaalla tavallla ilman suuria kustannuksia.
Tutkimustulokset eivät varsinaisesti antaneet mitään poikkeavia vastauksia vaan varmistivat yrittäjän luuloon perustuvan tiedon. Tutkimuksen avulla yrittäjä kuitenkin pystyy varmuudella lähteä kehittämään asiakassuhdemarkkinointia jatkokehittämistoimenpiteenä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste