Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Development of internal communication : case Cosfim

Anashkin, Andrei (2013)

 
Avaa tiedosto
Anashkin_Andrei.pdf (443.1Kt)
Lataukset: 


Anashkin, Andrei
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013101616155
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on arvioida sisäisen viestinnän tilaa pienessä yrityksessä Cosfim OY. Yritys toimii agenttina isolle maailmanlaajuiselle yritykselle, jolla on monta agenttia eri maanosassa. Tavoitteena oli tehdä kysely tässä työssä esiteltyjen teorioiden perusteella. Lopullisena tavoitteena on esittää tulokset ja opinnäytetyön yritykselle esimerkkinä siitä miten sisäisen viestinnän tilaa voidaan arvioida.

Teorian osuus on rajattu osiin jokapäiväiseen sisäisen viestintään yrityksen henkilökunnan ja johdon välillä. Ensimmäinen teorian osa käsittelee viestinnän perusteita ja toinen osa kuvaa erityisesti yrityksen johdon roolin sisäisessä viestinnässä. Teorian viimeinen osa antaa ehdotuksia miten sisäistä viestintä voidaan arvioida ja parantaa.

Empiirisen osan tavoitteena oli arvioida sisäisen viestinnän tilaa yrityksessä. Tässä tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmä. Kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä valittiin tutkimukselle, sille se pyrkii saamaan tietoa ihmisten ideoista ja kokemuksista. Kysely tehtiin 11 henkilölle ja kaikki vastasivat kyselyyn. Kyselyn tulokset esitetään taulukoilla ja ne arvioitiin työssä esitetyn teorian perusteella. Tutkimus tehtiin toimeksiantona Cosfim:lle.

Vastausten perusteella sisäisen viestinnän tilaa on melko hyvä yrityksessä. Kuitenkin parannettava on yleisesti. Tuloksista ilmenee muutama alue joita tulisi parantaa. Johdon tulisi harkita henkilökohtaisten palautekeskustelujen järjestämistä säännöllisesti, jotka antaisivat mahdollisuuden palautteen antamiselle ja saamiselle. Johdon tulisi harkita miten voisi paremmin tiedottaa tulevista muutoksista, vierailuista yrityksestä ja yrityksen tilasta. Tulosten perusteella yritys jatkaa oman sisäisen viestinnän kehittämistä saatavilla olevilla resursseilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste