dc.contributor.author | Aittola, Mirka-Emilia | |
dc.date.accessioned | 2013-11-06T11:31:29Z | |
dc.date.available | 2013-11-06T11:31:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2013103016447 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/65041 | |
dc.description.abstract | The objective of the study that I made for Nordea Bank Turku was to find out means for developing consistent practices for improving initiation and learning enhancement for the organisation. The survey concentrated on the branches' state of knowledge according to investment products. Nordea is the leading financial services group in the Nordic and Baltic region.
This research is based on qualitative and quantitative data collection methods, surveys and interviews in particular. The research method used was chosen because it reflects real life better. Interviews complete the research results. The study was implemented as a written questionnaire. The research subjects were 26 staff members and managers from 4 different branches. The study clarifyes how the members of the target group self-evaluate their knowledge in investment products compared to their job description. The 26 surveys were handed personally so the answer percentage was 100%.
The conclusion from the study was that basically knowledge enhancement is well designed but in practical life it has not been working. One reason for this was the lack of time and another was the different levels of knowledge.
The developing proposals are made according to the study. Systematic planning, motivation and learning in practice were most important to improve. The allocation of the mentor working time was very important and it must be properly planned. More mentors with good motivation are recommended. The other important issue to improve was to enhance time management as a working skill. The most important target is to draw up a development plan on both individual and branch level.
I hope that the research results and suggestions of the this thesis would be taken to use in practice. | en |
dc.description.abstract | Tein opinnäytetyöni Nordean Pankille, Turun konttoreihin. Tavoitteena oli selvittää henkilökunnan sijoitustuotteiden tämän hetken taitotaso. Tarkoitus oli löytää keinoja kehittää vakiintunutta koulutuskäytäntö. Tutkimuksessa kartoitettiin henkilökunnan tietämystä sijoitustuotteista heidän oman arviointinsa mukaan perustuen tehtäväkuvan vaatimaan osaamistasoon. Nordea on johtava finanssiryhmä Pohjoismaiden ja Baltian alueella.
Tämä tutkimus perustuu sekä laadullisiin ja määrällisiin tiedonkeruumenetelmiin sekä haastatteluihin. Tutkimusmenetelmä valikoitui, koska se kuvaa tosielämää paremmin ja haastattelut täydentävät tutkimuksen tulokset. Tutkimus toteutettiin kirjallisella kyselyllä. Tutkimusryhmässä oli 26 henkilökunnan jäsentä 4 eri konttorista ja lisäksi tutkimukseen vastasivat johtajat.
Tutkimus selventää miten kohderyhmä on kokenut osaavansa sijoitustuotteet omasta mielestään. Kysely jaettiin henkilökohtaisesti ja vastausprosentti oli 100%.
Johtopäätös oli, että koulutus on hyvin suunniteltu, mutta käytännön elämässä se ei ole toiminut. Yksi syy oli ajan puute ja toinen oli taitotason vaihtelevuus. Kehittämisehdotukset on tehty tutkimustulosten perusteella.
Systemaattinen suunnittelu, motivaatio ja koulutuksen käytäntöön siirto nousivat tärkeiksi parantamisen kohteiksi. Tärkeää on myös että, kouluttajan työaika on suunniteltava huolella ja suositeltavaa olisi, että motivoituneita kouluttajia olisi enemmän. Toinen tärkeä asia oli parantaa työntekijöiden ajankäyttöä. Tärkein tavoite on laatia henkilökohtainen kehittämissuunnitelma jokaiselle työntekijälle sekä konttorille.
Toivon, että tutkimuksen tulokset ja ehdotukset otettaisiin käyttöä ja niistä olisi hyötyä käytännön elämässä. | fi |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Turun ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Personnel proficiency survey regarding investment products : case study Nordea Bank Turku-Kauppatori | en |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/72 | |
dc.organization | Turun ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Turun ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | Self-survey | |
dc.subject.keyword | self-analyse | |
dc.subject.keyword | survey | |
dc.subject.keyword | self-evaluation | |
dc.subject.keyword | evaluation | |
dc.subject.keyword | personal development plan | |
dc.subject.keyword | PDD | |
dc.subject.keyword | learning | |
dc.subject.keyword | knowledge | |
dc.subject.keyword | investment expertise | |
dc.subject.keyword | example management | |
dc.subject.keyword | motivation | |
dc.subject.keyword | training | |
dc.subject.keyword | bank | |
dc.subject.keyword | coaching | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Degree Programme in International Business | |