Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sähköinen itseilmoittautuminen : Etelä-Savon sairaanhoitopiiri

Tukiainen, Maiju (2013)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (1.024Mt)
Lataukset: 


Tukiainen, Maiju
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110616685
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana on Etelä-Savon sairaanhoitopiiri, joka ottaa syksyn 2013 aikana käyttöön sähköisen itseilmoittautumisjärjestelmän. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden, eli varatulle vastaanottoajalle saapuvien potilaiden kokemuksia uuden palvelun käytettävyydestä sekä asi-oinnin sujuvuudesta. Tutkimuksessa selvitettiin myös asiakkaiden mielipidettä automaatin käyttöohjeis-tuksesta, sekä sairaalan opasteista.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin määrällistä eli kvantitatiivista menetelmää. Tutkimus suoritettiin kyse-lylomakkeen avulla syyskuun 2013 alussa, lomake koostui pääosin suljetuista kysymyksistä liittyen au-tomaatilla asiointiin. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat sairaalaan varatulle vastaanottoajalle saapuvat asiakkaat. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 78 kappaletta ja tutkimusaineisto analysointiin SPSS-ohjelmalla.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys jakautuu kolmeen päälukuun. Ensimmäisessä käsittelen palvelua, miten palvelu määritellään, mitkä ovat palvelun peruspiirteet ja mitä on laadukas palvelu. Toisessa lu-vussa käsittelen teknologiaa ja palvelua, miten teknologinen kehitys on vaikuttanut myös palveluiden kehittymiseen ja tuottavuuden tehostamiseen palvelualoilla. Kolmannessa luvussa kerron mitä on palve-lumuotoilu, mistä elementeistä se koostuu ja miten suunnitteluprosessi etenee.

Tutkimustulokset kertovat, että sähköinen itseilmoittautuminen on saanut hyvän vastaanoton asiakkaiden keskuudessa. Vastaajista suurin osa oli iältään 56–75-vuotiaita ja heidän mielestään automaatin käyttö oli pääosin helppoa ja asiointi koettiin nopeaksi. Tulosten perusteella vastaajat kokivat myös automaatin käyttöohjeistuksen riittävänä ja sairaalan opasteet selkeiksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste