Henkilöstöjohtaminen ja työyhteisötaidot : Mastermark Brands Oy:n työhyvinvointi
Järvi, Tuija (2013)
Järvi, Tuija
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111116853
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111116853
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella henkilöstöjohtamista sekä työyhteisötaitoja. Opinnäytetyössä tuodaan esille keskeisiä näkökohtia henkilöstöjohtamisesta ja osoitetaan henkilöstöjohtamisen ja työyhteisötaitojen sekä niiden kautta työyhteisön hyvinvoinnin välinen yhteys. Opinnäytetyön teoria perustuu työhyvinvointiin liittyvään kirjallisuuteen ja sähköisiin aineistoihin.
Empiirinen osuus kohdistuu Mastermark Brands Oy:n työhyvinvointikyselyn tuloksiin. Kyselyn tavoitteena on selvittää työyhteisön työhyvinvointia sekä sitä, miten työyhteisö toimii henkilöstön kokemusten mukaan. Kyselyn tuloksista voidaan päätellä työyhteisön työhyvinvoinnin olevan hyvällä tasolla ja henkilöstön kokevan työyhteisönsä toimivan pääsääntöisesti hyvin.
Mastermark Brands Oy:n tulevaisuuden kehitysajatukset liittyvät työhyvinvointisuunnitelman sekä tasa-arvosuunnitelman laatimiseen. Kyselystä nousi esiin myös muutamia työyhteisön toimintaa vaikeuttavia asioita, kuten töiden ruuhkautuminen, puutteet tiedon kulussa, sekä epäselvät pelisäännöt. Näiden ongelmien ratkaiseminen vaatii voimakasta sitoutumista yrityksen johdolta ja esimiehiltä.
Empiirinen osuus kohdistuu Mastermark Brands Oy:n työhyvinvointikyselyn tuloksiin. Kyselyn tavoitteena on selvittää työyhteisön työhyvinvointia sekä sitä, miten työyhteisö toimii henkilöstön kokemusten mukaan. Kyselyn tuloksista voidaan päätellä työyhteisön työhyvinvoinnin olevan hyvällä tasolla ja henkilöstön kokevan työyhteisönsä toimivan pääsääntöisesti hyvin.
Mastermark Brands Oy:n tulevaisuuden kehitysajatukset liittyvät työhyvinvointisuunnitelman sekä tasa-arvosuunnitelman laatimiseen. Kyselystä nousi esiin myös muutamia työyhteisön toimintaa vaikeuttavia asioita, kuten töiden ruuhkautuminen, puutteet tiedon kulussa, sekä epäselvät pelisäännöt. Näiden ongelmien ratkaiseminen vaatii voimakasta sitoutumista yrityksen johdolta ja esimiehiltä.