Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Katsaus asiakastyytyväisyyteen ja markkinointiin : Islanninhevostalli Topar

Piilola, Hannele (2013)

 
Avaa tiedosto
Piilola Hannele..pdf (2.198Mt)
Lataukset: 


Piilola, Hannele
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111417026
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana toimi Islanninhevostalli Topar Lapualla.Työn tarkoituksena oli selvittää paikan asiakastyytyväisyyttä ja pohtia markkinoinnin mahdollisuuksia. Työssäni keskityin pohtimaan markkinointia 7p mallin mukaisesti. Työ koostuu teoreettisesta tietoperustasta sekä tutkimusosuudesta. Yritykselle, asiakastyytyväisyyskysely oli ensimmäinen.

Teoriaosuudessa esittelen hevosmatkailun käsitteitä sekä sitä matkailutuotteena Suomessa. Seuraavaksi käyvin läpi markkinoinnin perusasioita, sekä markkinoinnin kilpailukeinoihin, 7p malliin ja mitä siihen kuuluu.

Tutkimusosuus toteutettiin kesällä 2013 ja se tehtiin sekä kvantitatiivisena että kvalitatiivisena. Tämä siksi, että halusin varmistua ja verrata vastauksien yhteneväisyyttä. Kvantitatiivinen, eli määrällinen tutkimus tehtiin perinteisellä paperikyselylomakkeella, vastauksia tähän saatiin 108 kappaletta. Kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimusosuus, toteutettiin haastatteluja tekemällä. Haastattelut tehtiin kuudelle asiakkaalle. Haastatteluun valitut henkilöt olivat satunnaisia asiakkaita eri viikoilta. Molempien tutkimustulosten vastauksia pohditaan tulokset osuudessa.

Tutkimuksessa selvisi, että asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä Toparin palveluihin. Suurin osa asiakkaista oli naisia ja he saapuivat yli 50 % :n osuudella lähikunnasta. Tutkimuksessa selvisi myös, että asiakkaat saivat tietää yrityksen palveluista pääosin tuttavan kautta, ei niinkään perinteisten markkinointikanavien kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste