Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suomalaisten yritysten maine ja tunnettuus Chilessä

Kuusisto, Minna (2013)

 
Avaa tiedosto
Kuusisto ONT VALMIS.pdf (1.233Mt)
Lataukset: 


Kuusisto, Minna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111717200
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli suomalaisten yritysten tunnettuus ja maine chileläisten yritysten keskuudessa. Työssä tutkittiin suomalaisia kaivos-, metsä- ja energiateollisuuden aloilla toimivia yrityksiä ja selvitettiin vastaavien alojen chileläisten yritysten näkökulmia. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa chileläisten yritysten edustajien mielikuvia, asenteita ja ennakkokäsityksiä suomalaisista yrityksistä sekä selvittää, kuinka tunnettuja suomalaiset yritykset ovat Chilessä. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Finprolle.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään yrityksen mainetta, siihen liittyviä käsitteitä ja sen ominaisuuksia. Lisäksi tietoperustassa käsitellään tunnettuutta ja sen suhdetta maineeseen. Työn empiriaosassa kerrotaan Chilen ja Suomen välisistä kauppasuhteista ja suomalaisista yrityksistä Chilessä, esitellään toimeksiantajaorganisaatio Finpro ja kerrotaan tutkimuksen suunnittelusta ja toteutuksesta.

Opinnäytetyö oli tutkimustyyppinen ja tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista menetelmää ja kyselytutkimusta. Tutkimus tehtiin sähköisellä kyselyllä, joka lähetettiin 30 chileläiselle yritykselle kesä–elokuussa 2013. Kysely toteutettiin Webropolilla ja julkaistiin internetissä. Vastauksia kyselyyn tuli 8 ja vastausprosentti oli 27. Vastaajat olivat chileläisten kaivos-, metsä- ja energia-alojen yritysten ylintä johtoa tai viestintävastaavia. Vastaukset käsiteltiin ja analysoitiin Excel-ohjelmalla.

Suomalaisten yritysten maineeseen liittyvät tulokset olivat yleisesti ottaen hyvin positiivisia. Kyselyn tulosten perusteella suomalaisia metsä-, kaivos- ja energia-aloilla toimivia yrityksiä pidettiin luotettavina, mielenkiintoisina, osaavina ja ammattitaitoisina. Lisäksi suomalaiset yritykset tunnettiin modernista teknologiastaan, innovatiivisuudestaan ja laadukkaista tuotteistaan ja palveluistaan. Suomalaiset yritykset eivät ole Chilessä kuitenkaan vielä laajalti tunnettuja ja erityisesti näkyvyys Chilen markkinoilla on vielä vähäistä. Tuloksista kävi ilmi, että vastaajien positiiviset mielikuvat pohjautuivat usein omakohtaisiin kokemuksiin eli todellisuuteen. Tästä voidaan päätellä, että suomalaisten yritysten viestintä ja todellisuus ovat useimmiten hyvin tasapainossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste