Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

RFS:n prosessiosaamiskartoitus

Nissinen, Tanja (2013)

 
Avaa tiedosto
nissinen_tanja.pdf (501.5Kt)
Lataukset: 


Nissinen, Tanja
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117624
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suorittaa prosessiosaamiskartoitus Rautaruukki Oyj:n palvelukeskuksessa, Ruukki Finance Services (RFS), Hämeenlinnan yksikössä. Työn tavoitteina oli selvittää henkilöstön nyky- ja tavoiteosaamisen tasot sekä mahdolliset kehityskohteet. Tutkimuksen kohteina olevia prosesseja olivat ostolaskujen käsittelyprosessi, luotonvalvonnan prosessi sekä myyntisaatavien käsittelyprosessi, joka sisältää perintäprosessin.

Työn teoriaosuudessa perehdyttiin tutkittaviin prosesseihin sekä yleisestä että RFS:n näkökulmasta ja esiteltiin henkilöstön kehittämiseen liittyviä asioita. Lähdeaineistona käytettiin alan kirjallisuutta sekä Rautaruukin sisäisiä verkkolähteitä. Tutkimusongelmina oli selvittää, kuinka hyvin työntekijät tuntevat RFS:n prosessit tällä hetkellä ja kuinka hyvin heidän tulisi omasta mielestään tuntea nämä prosessit. Lisäksi tutkittiin, mistä prosesseista työntekijät haluaisivat lisäkoulutusta ja millä tavoin.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Tiedonkeruu suoritettiin strukturoidun kyselylomakkeen avulla ja tuloksia käsiteltiin tilastollisesti. Osaamiskartoituksen tuloksina saatiin selville nyky- ja tavoiteosaamistasot. Tasoja verrattiin toisiinsa, minkä seurauksena ilmenivät henkilöstön kehityskohteet.

Tutkimustulosten perusteella RFS:n henkilöstöllä voidaan todeta olevan kehitystarpeita luotonvalvonnan ja myyntisaatavien käsittelyprosessin osalta. Sen sijaan ostolaskujen käsittelyprosessin nykyosaamistaso vastaa tarvittavaa osaamistasoa. Toimeksiantaja pystyy saatujen kehitystarpeiden pohjalta laatimaan henkilöstölle kehityssuunnitelmat ja toteuttamaan ne.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste