Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suoraveloitus päättyy - Oletko valmis? : Case: Suoraveloituksen päättymisestä tiedottaminen Vampulan Osuuspankin eläkeikäisille asiakkaille

Kuntsi, Aino (2013)

 
Avaa tiedosto
KuntsiAino.pdf (1.588Mt)
Lataukset: 


Kuntsi, Aino
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111517136
Tiivistelmä
Kansallinen suoraveloitus päättyy 31.1.2014 osana Suomen siirtymistä yhtenäiseen euromaksualueeseen. Suoraveloitusta käyttäneiden laskuttajien on vuoden 2013 aikana ratkaistava, miten asiakkaiden laskutus jatkossa tullaan hoitamaan.

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa muutosta koskeva informaatiomateriaali ja -esitys ja niiden avulla lisätä toimeksiantajayrityksen eläkeikäisten asiakkaiden tietoisuutta muutoksesta, saada mahdollisimman moni kohderyhmästä siirtymään suoraveloituksesta e-laskuun sekä herättää kohderyhmä reagoimaan muutokseen jo nyt, eikä vasta siirtymäajan lopussa. Työn toimeksiantajana toimi Vampulan Osuuspankki.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin muutokseen liittyviä keskeisimpiä käsitteitä, SEPA-prosessin aikaisempia vaiheita, suoraveloitusten konversiota korvaaviin maksutapoihin sekä suomalaisia ja toimeksiantajayrityksen asiakkaita verkkopalveluiden käyttäjinä.

Toiminnallisessa osassa kuvattiin laatimani informaatiomateriaalin ja -esityksen sekä tiedotteen suunnittelua, toteutusta ja lopputulosta. Osana toiminnallista osaa toteutin lisäksi lomakekyselyn, jonka avulla halusin saada lisätietoa kohderyhmästä suoraveloituksen käyttäjinä, kartoittaa heidän tietoisuuttaan muutoksesta sekä selvittää heidän verkkopalvelun käyttötottumuksiaan ja asenteitaan sähköisiä pankkipalveluja kohtaan.

Kyselytutkimuksen valossa voidaan sanoa, että kohderyhmän tietoisuus muutoksesta lisääntyi tiedottamisen myötä. Toimeksiantajayritys sai vastausten myötä myös lisätietoa kohderyhmän asenteista verkkopalvelua kohtaan ja tietoa siitä, miten eläkeläiset haluaisivat pankilta opastusta verkkopankin käyttöön.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste