Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Säästösopimuksien syntymistä edistävät tekijät asiakaskohtaamisissa

Väntsi-Puumalainen, Elisa (2013)

 
Avaa tiedosto
Vantsi-Puumalainen_Elisa.pdf (442.8Kt)
Lataukset: 


Väntsi-Puumalainen, Elisa
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112918966
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön lähtökohtana oli tutkia säästösopimusten tekemistä toimeksiantajapankin asiakaskohtaamisissa. Säästösopimuksella tässä yhteydessä tarkoitetaan säännöllisesti ja automaattisesti asiakkaan tililtä tapahtuvaa veloitusta johonkin säästötuotteeseen. Säästösopimuksien tekemistä seurataan, koska toimeksiantajalle on tärkeää saada säännöllistä kassavirtaa ja säästäminen parantaa asiakkaiden taloudenhallintaa. Tutkimusongelmana oli selvittää, mitkä ovat niitä tekijöitä tai tapoja, jotka vaikuttavat säästösopimusten syntyyn pankin ja asiakkaan välisissä kohtaamisissa. Tavoitteena oli näitä tekijöitä analysoimalla edesauttaa säästösopimusten syntyä sekä löytää konkreettisia toimintatapoja, joilla saadaan asiakas aloittamaan säästäminen ja oivaltamaan säännöllisyyden ja pitkäjänteisyyden merkitys säästämisessä.
Tutkimuksen teoriaosiossa käsitellään asiakaslähtöistä toimintatapaa. Osiossa perehdytään asiakastyytyväisyyden asteisiin sekä asiakaslähtöisyyden kulmakiviin. Tutkitaan myös syitä säästämiselle, puhutaan sijoitusten hajauttamisesta ja tarkastellaan lähemmin säästämistä sijoitusrahastoihin. Sijoitusrahastot ovat säästämisen perustuotteita ja tämän lisäksi sekä pankille että asiakkaalle kannattavia tuotteita ja on huomattu, että nimenomaan rahastoihin liittyy usein paljon ennakkoluuloja - sekä asiakkaiden että myyjien puolelta.
Tutkimuksen empiirisessä osiossa toteutetaan kysely toimeksiantajapankin toimihenkilöille. Kyselyssä selvitetään toimihenkilöiden mielipiteitä ja asenteita säästämiseen liittyen sekä heidän toimintatapojaan säästösopimusten tekemiseen asiakaskohtaamisissa. Empiirisessä osiossa käydään läpi kyselyä ja toimihenkilöiden vastauksia.
Tutkimuksen avulla onnistuttiin löytämään niitä tekijöitä, jotka vaikuttavat positiivisesti säästösopimuksen syntymiseen asiakaskohtaamisessa ja löydettiin myös niitä tekijöitä, jotka mahdollisesti johtivat epäonnistumiseen. Tutkimuksesta kävi ilmi, että samat syyt toistuivat vastaajien kesken sekä onnistumisissa että epäonnistumissa. Tutkimuksen perusteella pystyttiin tuomaan esille muutamia konkreettisia toimintatapoja, joilla edesauttaa säästösopimuksen syntymistä asiakaskohtaamisissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste