Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Seinäjoen Kotijoukkue Oy:n asiakastyytyväisyystutkimus

Koski-Sipilä, Matti (2013)

 
Avaa tiedosto
Seinajoen Kotijoukkue Oy - Asiakastyytyvaisyys.pdf (1.027Mt)
Lataukset: 


Koski-Sipilä, Matti
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319569
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Seinäjoen Kotijoukkueen asiakkaiden, ostajien sekä myyjien, tyytyväisyyttä Kotijoukkueen palveluun. Ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä asiakaspalveluun ja henkilökohtaiseen myyntityöhön, sekä niiden merkitykseen kiinteistönvälityksessä. Toisena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Seinäjoen Kotijoukkueen asiakkaille sekä analysoida se.

Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee asiakaspalvelua sekä henkilökohtaista myyntityötä. Aluksi perehdytään siihen, mitä asiakaspalvelu on ja minkälaista on hyvä asiakaspalvelu. Tämän jälkeen perehdytään hyvän myyjän ominaisuuksiin, kuten asenteeseen, ulkoiseen olemukseen ja erilaisten persoonien kanssa toimeen tulemiseen. Lopuksi käsitellään myynnin erivaiheita, aina lähestymisestä kaupan varmistamiseen sekä asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista.

Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena puhelinkyselynä. Puhelinkysely toteutettiin syyskuussa 2013 ja kohderyhmänä olivat ostajat sekä myyjät, jotka olivat asioineet Kotijoukkueen kanssa aikavälillä 1.2.2013–15.9.2013. Molemmille kohderyhmille oli oma kyselylomake. Vastauksia saatiin yhteensä 80 kappaletta, 40 myyjältä ja 40 ostajalta. Pääsääntöisesti Kotijoukkueen asiakkaat olivat tyytyväisiä Kotijoukkueen toimintaan, mutta kehityskohtiakin löytyi. Erityisesti myyjät toivoivat parempaa yhteydenpitoa asiakkaaseen. Esiin nousi myös myyjien nöyrän asenteen tärkeys. Erityisesti nuorempien ihmisten keskuudessa korostui Internetin tärkeys markkinointiväylänä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste