Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kanavien kartoitus PK-yritykselle

Laiho, Leena (2013)

 
Avaa tiedosto
laiho_leena.pdf (1.740Mt)
Lataukset: 


Laiho, Leena
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219382
Tiivistelmä
Opinnäytteen tarkoitus oli vertailla markkinoinnin keinoja ja mahdollisuuksia. Opinnäyte pyrki nostamaan esiin niitä mainonnan menetelmiä, joilla markkinointi saadaan toteutettua menestyksekkäästi taloudelliset resurssit huomioonottaen. Tutkimuksen tavoitteena oli mainonnan tehokkuuden mittaaminen markkinointitutkimuksen keinoja soveltamalla. Tutkimuksen avulla pyrittiin saamaan informaatiota siitä, miten asiakkaat seuraavat eri mainontakanavia, minkä tyyppiset mainokset herättävät mielenkiinnon ja miten asiakkaat seuraavat yritysten kotisivuja. Tutkimuksen avulla saatiin tietoa siitä missä kannattaa mainostaa ja millaiset mainokset tavoittavat asiakkaat parhaiten. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena (survey). Kysymykset olivat pääosin monivalintakysymyksiä, joista muutamia seurasi avoin seurantakysymys. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat Koti-Vakan kanta-asiakkaat jotka osallistuivat kanta-asiakasiltaan. Kyselyyn vastasi 47 asiakasta. Suurin osa asiakkaista ilmoitti seuraavansa lehtimainontaa. Vain osa katsoi Facebook- tai Internet-sivuja. Yli puolet vastanneista seurasi kuitenkin sähköpostia. Puskaradio todettiin kolmanneksi suosituimmaksi mainoskanavaksi. Mainoksista asiakkaisiin vetosi parhaiten hintavetoinen mainos. Muista mainosvälineistä näyteikkuna todettiin tärkeäksi. Lehtimainonta on paras mainoskanava tällä hetkellä. Näyteikkunat ovat yritykselle erittäin seurattua mainostilaa ja lisäksi näyteikkunamainonta on yritykselle ilmaista. Kanta-asiakasilta kiinnostaa asiakkaita. Asiakasillat ovat todella odotettuja ja arvostettuja tilaisuuksia asiakkaiden mukaan. Sosiaalinen media ei valitettavasti tavoita kanta-asiakkaita, vaan sosiaalisen median kohderyhmä on nuorempaa asiakaskuntaa. Uudet sähköiset mainontakanavat eivät ainakaan vielä ole syrjäyttäneet tavallista lehteä. Tämän tutkimuksen aineisto koskee vain kanta-asiakkaita, eikä tulosten perusteella voida tehdä tarkkoja johtopäätöksiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste