Pellolta Pöytään -tapahtuman markkinointi- ja tuotantosuunnitelma
Könnölä, Annamari; Widén, Nina (2013)
Könnölä, Annamari
Widén, Nina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319722
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319722
Tiivistelmä
Tutkimuksen kohteena oli Tampereen kauppahallin Pellolta Pöytään -lähiruoka-tapahtuma. Opinnäytetyön toimeksianto saatiin Tampereen Kauppahalliyhdistys ry:lta.
Tarkoituksena oli selvittää seikat, jotka on huomioitava Pellolta Pöytään -tapahtumaa järjestäessä, kun tavoitteena on kasvattaa kauppahallin tunnettuutta sekä asiakasvirtoja. Tarkoituksena oli myös selvittää, miten tapahtumaa tulisi markkinoida.
Tutkimuksessa haluttiin kartoittaa, millainen mielikuva kauppahallin kauppiailla on tapahtumasta ja miten se on edistänyt heidän liiketoimintaansa. Lisäksi selvitettiin kauppiaiden odotuksia tulevilta tapahtumilta.
Tiedonkeruumenetelminä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää ja metodeina käytettiin strukturoitua teemahaastattelua sekä omaa havainnointia. Haastatteluihin vastasivat Tampereen kauppahallin kauppiaat. Tutkimusaineisto analysoitiin teoreettisten viitekehysten pohjalta. Tavoitteena oli saatujen vastausten pohjalta luoda Pellolta Pöytään -tapahtumalle tuotanto- ja markkinointisuunnitelmat.
Tarkoituksena oli selvittää seikat, jotka on huomioitava Pellolta Pöytään -tapahtumaa järjestäessä, kun tavoitteena on kasvattaa kauppahallin tunnettuutta sekä asiakasvirtoja. Tarkoituksena oli myös selvittää, miten tapahtumaa tulisi markkinoida.
Tutkimuksessa haluttiin kartoittaa, millainen mielikuva kauppahallin kauppiailla on tapahtumasta ja miten se on edistänyt heidän liiketoimintaansa. Lisäksi selvitettiin kauppiaiden odotuksia tulevilta tapahtumilta.
Tiedonkeruumenetelminä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää ja metodeina käytettiin strukturoitua teemahaastattelua sekä omaa havainnointia. Haastatteluihin vastasivat Tampereen kauppahallin kauppiaat. Tutkimusaineisto analysoitiin teoreettisten viitekehysten pohjalta. Tavoitteena oli saatujen vastausten pohjalta luoda Pellolta Pöytään -tapahtumalle tuotanto- ja markkinointisuunnitelmat.