Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hakusanamarkkinoinnin merkitys insinööritoimiston asiakashankinnalle

Hiekkalahti, Raita (2013)

 
Avaa tiedosto
Hiekkalahti_Raita.pdf (689.1Kt)
Lataukset: 


Hiekkalahti, Raita
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120419834
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni tarkastellaan hakusanamainonnan vaikutusta insinööritoimiston uusiasiakashankinnalle ja uusien asiakaskontakteiden määrään. Opinnäytetyön toimeksiantaja Wormac Oy oli kiinnostunut kokeilemaan uusia keinoja asiakashankinnassaan. Hakusanamainonnan edullisuus ja helppous herätti toimeksiantajallani kiinnostuksen kokeilemaan uutta markkinointiympäristöä.

Opinnäytetyöni selvittää, miten Google Adwords–hakusanamainonta vaikutti Wormac Oy:n asiakashankintaan. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin tapaustutkimusta, jonka tiedonkeruumenetelminä käytettiin viiden toimeksiantajan puhelinhaastattelua ja Google Adwords–kampanjan tuloksia. Hakusanamainontakampanja toteutettiin 8.10.2013–26.10.2013. Puhelinhaastattelu toteutettiin 21.10–22.10.2013.

Puhelinhaastattelu ja Google Adwords hakusanamainontakampanjan tulokset kertovat, että yritykset käyttävät internetiä ja hakukoneita etsiessään yhteistyökumppania projektille toissijaisena kanavana. Ensisijaisesti yritykset selvittävät aikaisempien yhteystyökumppanien osaamisen. Kokemus, luotettavuus ja henkilökemiat ovat tärkeimpiä tekijöitä yhteistyösopimuksen kannalta pitkissä asiakassuhteissa. Lyhyissä asiakassuhteissa hintatietoisuuden havaittiin lisääntyvän. Hakusanamainontakampanja ei tuonut merkittävää lisäystä yhteydenottojen määrään, vaikka kampanja itsessään antoi paljon uusia kehittämisideoita asiakashankintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste