Minne skene menee? Asiakastyytyväisyyskysely The Funkiest Recordsille
Friberg, Markus (2013)
Friberg, Markus
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120419998
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120419998
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli yhden hengen ylläpitämä helsinkiläinen levykauppa The Funkiest Records, jonka asiakkaille toteutettiin verkkopohjainen tutkimus. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää asiakkaiden ostotottumuksia, tyytyväisyyttä liikkeeseen ja mahdollisia kehittämiskohteita yrityksen toiminnassa.
Kysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena viikoilla 14. -16. Kysymyslomakkeen kysymykset oli valittu työn viitekehyksenä toimivan teorian perusteella, joka käsitteli asiakasuskollisuutta ja asiakastyytyväisyyttä. Kysely oli liikkeen ensimmäinen sen 18-vuotisen olemassaolon aikana ja siihen osallistui 170 vastaajaa.
Tuloksista kävi ilmi, että vastaajat toivovat The Funkiestin jatkavan perinteikästä ja laadukasta toimintaansa tulevaisuudessakin. Asiakkaat olivat tyytyväisiä liikkeen asiakaspalvelun tasoon, yhteydenottojen nopeaan reagointiin sekä valikoimaan. Kehittämisehdotukset koskivat verkkosivuja, markkinointia ja myymälän näkyvyyttä.
The Funkiestin liiketoiminnan jatkuvuus koettiin erityisen tärkeäksi markkinointikanavaksi kotimaisessa rytmimusiikissa. Vastaajat halusivat kehittää liikkeen toimintaa jo olemassa oleviin vahvoihin perinteisiin nojaten ja niitä kunnioittaen.
Kysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena viikoilla 14. -16. Kysymyslomakkeen kysymykset oli valittu työn viitekehyksenä toimivan teorian perusteella, joka käsitteli asiakasuskollisuutta ja asiakastyytyväisyyttä. Kysely oli liikkeen ensimmäinen sen 18-vuotisen olemassaolon aikana ja siihen osallistui 170 vastaajaa.
Tuloksista kävi ilmi, että vastaajat toivovat The Funkiestin jatkavan perinteikästä ja laadukasta toimintaansa tulevaisuudessakin. Asiakkaat olivat tyytyväisiä liikkeen asiakaspalvelun tasoon, yhteydenottojen nopeaan reagointiin sekä valikoimaan. Kehittämisehdotukset koskivat verkkosivuja, markkinointia ja myymälän näkyvyyttä.
The Funkiestin liiketoiminnan jatkuvuus koettiin erityisen tärkeäksi markkinointikanavaksi kotimaisessa rytmimusiikissa. Vastaajat halusivat kehittää liikkeen toimintaa jo olemassa oleviin vahvoihin perinteisiin nojaten ja niitä kunnioittaen.