Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lähiruokayrittäjä digitaalisen markkinoinnin hyödyntyjänä

Hjelmman, Heidi (2013)

Avaa tiedosto
Heidi Hjelmman.pdf (991.0Kt)
Lataukset: 


Hjelmman, Heidi
Turun ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520216
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Loimaan seutukunnan lähiruokayrittäjien loppuvuoden 2012 markkinointitilanne, tehdä verkkosivuanalyysi sekä tuoda esiin digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä, joita kartoituksen jälkeen hankkeessa toteutettiin. Kartoituksessa perehdyttiin markkinoinnin lisäksi erityisesti lähiruokayrittäjien verkkosivujen rakenteeseen eli ajantasaisuuteen, ulkonäköön ja navigoitavuuteen. Loimaan seutukunnan lähiruokayrittäjät ovat ”Seuturuoka laajenee” -hankkeen avulla lähteneet yhteismarkkinointiin mukaan, koska tällä tavoin markkinointiin pystyttiin panostamaan aiempaa enemmän ja täten saatiin enemmän kuin yhden tuottajan tuote ja ääni esille. Opinnäytetyön teoriaosassa kerrotaan digitaalisesta markkinoinnista yleisesti. Soveltavassa osassa sen sijaan perehdytään hankkeen kartoituksesta johdettuihin digitaalisen markkinoinnin toimenpiteisiin. Kartoituksen aineisto kerättiin ”Seuturuoka laajenee” -hankkeessa vuoden 2012 lopulla. Kartoitus toteutettiin osalle hankkeeseen osallistuvista Loimaan seutukunnan lähiruokayrittäjistä. Kartoitukseen osallistuneet yrittäjät valikoituivat satunnaisesti hankkeen projektipäällikön toimesta. Aineisto kerättiin kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä pääosin puhelinhaastatteluna sekä sähköpostihaastatteluna. Kartoituksen avulla haluttiin selvittää, miten paljon digitaalista markkinointia lähiruokayrittäjät käyttivät sekä millaiset yritysten verkkosivut olivat. Kartoitustulokset kertoivat, että pääasiallinen markkinointikeino oli perinteinen printtimedia ja osan yrittäjien verkkosivut eivät olleet ajan tasalla, visuaalinen ulkonäkö heikkoa, informaatiota liikaa tai liian vähän. Kaikilla verkkosivuja ei ollut tai verkkosivut olivat jotain muuta kuin lähiruokaan liittyvää. Kartoituksen vastausten perusteella hankkeessa saatiin rajattua ne digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet, joita tässä opinnäytetyössä käsitellään. Näitä toimenpiteitä ovat markkinointivideot medianäytöille vähittäiskauppoihin, QR-koodin käyttö, lähiruokayrittäjien yhteiset verkkosivuosiot matkailun "Vihreä kolmio" -verkkosivuilla sekä ohjeistukset sosiaalisen median, tässä tapauksessa Facebookin, käyttöön ja siellä markkinoimiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste