TAPAHTUMAN MARKKINOINTIVIESTINTÄSUUNNITELMA Mustan Virran Keskiaikaseuran keskiaikamarkkinat
Paavilainen, Ville; Nyrhinen, Janne (2013)
Paavilainen, Ville
Nyrhinen, Janne
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120420035
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120420035
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Mustan Virran Keskiaikaseuran keskiaikamarkkinoille. Mustan Virran Keskiaikaseura on perustettu Savonlinnassa vuonna 2013. Keskiaikaseura järjestää harrastetoimintaa ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita keskiaikaisesta ja historiallisesta toiminnasta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma keskiaikamarkkinat - tapahtumalle, joka järjestetään ensimmäistä kertaa kesällä 2014. Tavoitteenamme oli tehdä käytännöllinen markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka avulla Mustan Virran Keskiaikaseura pystyy toteuttamaan uuden tapahtumansa markkinoinnin onnistuneesti. Tutkimuksen toteutuksessa käytimme kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelimme keskiaikaseuran puheenjohtajaa puolistrukturoituja haastattelukysymyksiä apuna käyttäen.
Mustan Virran Keskiaikaseuran keskiaikamarkkinoiden markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitellään tavoitteet, markkinointikeinot ja – kanavat, budjetointi sekä SWOT- analyysi. Suunnitelman lähtökohtana on auttaa Mustan Virran Keskiaikaseuran uuden tapahtuman lanseerauksessa ja tunnettavuuden lisäämisessä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma keskiaikamarkkinat - tapahtumalle, joka järjestetään ensimmäistä kertaa kesällä 2014. Tavoitteenamme oli tehdä käytännöllinen markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka avulla Mustan Virran Keskiaikaseura pystyy toteuttamaan uuden tapahtumansa markkinoinnin onnistuneesti. Tutkimuksen toteutuksessa käytimme kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelimme keskiaikaseuran puheenjohtajaa puolistrukturoituja haastattelukysymyksiä apuna käyttäen.
Mustan Virran Keskiaikaseuran keskiaikamarkkinoiden markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitellään tavoitteet, markkinointikeinot ja – kanavat, budjetointi sekä SWOT- analyysi. Suunnitelman lähtökohtana on auttaa Mustan Virran Keskiaikaseuran uuden tapahtuman lanseerauksessa ja tunnettavuuden lisäämisessä.