Asiakastyytyväisyys remontin jälkeen Cumulus Hämeenpuistossa
Kurkimäki, Jutta (2013)
Kurkimäki, Jutta
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520322
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520322
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millainen vaikutus Cumulus Hämeenpuiston remontoinnilla on ollut asiakastyytyväisyyteen. Tutkimuskysymyksenä on kuinka asiakastyytyväisyys muuttui Cumulus Hämeenpuistossa tehdyn remontin seurauksena. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Ensimmäinen kysely suoritettiin helmikuussa 2013 ja toinen kysely tehtiin remontoinnin jälkeen marraskuussa 2013. Saadut tulokset käsittelin excel-ohjelmalla. Lisäksi apuna käytettiin booking.com-sivustolta kerättyjä asiakaspalautteita.
Hotellihuoneita pidettiin remontin jälkeen hyvinä sekä erinomaisina. Huoneen sisustuksen, elektroniikan sekä kylpyhuoneen kunnon saamat arvioinnit olivat hyviä tai erinomaisia. Aamiaistilan todettiin myös parantuneet entiseen verrattuna. Aamiaisella tarjottavien ruokien saama arvosana nousi vähiten verratessa ennen remonttia tarjottuun aamiaiseen. Vastaajat olivat tyytyväisiä aamiaistarjontaan sekä huoneeseen.
Kaikki tulokset ja palautteet viittaavat siihen, että remontti on kannattanut. Kaikkien kyselyn sisältämien osa-alueiden arvosanat nousivat ja negatiivinen palaute on muuttunut tietyistä selkeistä teemoista parannusehdotuksiksi ja epäonnisiksi, omakohtaisiksi kokemuksiksi. Saatuun palautteeseen kannattaa yrityksessä tarttua välittömästi palautteen saamisen jälkeen. Kylpyhuoneeseen tuli sanallista palautetta. Suihkun puolelle kannattaa hankkia jonkinlainen taso pesuaineille. Valaistukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Kylpyhuoneen peilin sijaintia kannattaa pohtia uudelleen, koska se ei ole optimaalinen tällä hetkellä.
Hotellihuoneita pidettiin remontin jälkeen hyvinä sekä erinomaisina. Huoneen sisustuksen, elektroniikan sekä kylpyhuoneen kunnon saamat arvioinnit olivat hyviä tai erinomaisia. Aamiaistilan todettiin myös parantuneet entiseen verrattuna. Aamiaisella tarjottavien ruokien saama arvosana nousi vähiten verratessa ennen remonttia tarjottuun aamiaiseen. Vastaajat olivat tyytyväisiä aamiaistarjontaan sekä huoneeseen.
Kaikki tulokset ja palautteet viittaavat siihen, että remontti on kannattanut. Kaikkien kyselyn sisältämien osa-alueiden arvosanat nousivat ja negatiivinen palaute on muuttunut tietyistä selkeistä teemoista parannusehdotuksiksi ja epäonnisiksi, omakohtaisiksi kokemuksiksi. Saatuun palautteeseen kannattaa yrityksessä tarttua välittömästi palautteen saamisen jälkeen. Kylpyhuoneeseen tuli sanallista palautetta. Suihkun puolelle kannattaa hankkia jonkinlainen taso pesuaineille. Valaistukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Kylpyhuoneen peilin sijaintia kannattaa pohtia uudelleen, koska se ei ole optimaalinen tällä hetkellä.