Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan integraatiomahdollisuudet verkon tärkeimpiin kotimaisiin myyntikanaviin

Räsänen, Kalle (2013)

 
Avaa tiedosto
Kalle_Rasanen_YTI_Lopputyo_2013.pdf (1.394Mt)
Lataukset: 


Räsänen, Kalle
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020627
Tiivistelmä
Tämä Haaga-Helian Ylemmän Ammattikorkeakoulun Tietojärjestelmäosaamisen koulutusohjelman opinnäytetyönä tehty työelämän kehittämistehtävä liittyy verkkokaupan toiminnan tehostamiseen erityisesti myyntikanavien integraationäkökulmasta teknisiä ratkaisuja ja prosesseja kehittämällä. Opinnäytetyön tavoitteena on muodostaa malli, jolla saavutetaan verkkokaupalle parempi integraatiokyvykkyys eri myyntikanavien välille. Kehittämistehtävä tehtiin toimeksiantona Active Group -nimisen yrityksen audio-alalla toimivalle verkkokaupalle Active Audio.

Opinnäytetyö toteutettiin konstruktiivisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kirjallisuuskatsausta sähköistä liiketoimintaa ja verkkokauppaa koskevan teorian osalta. Verkkokauppaohjelmistojen ja myyntikanavien integraatiomahdollisuuksia koskeva tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoidulla kyselyllä ja teemahaastatteluilla ratkaisujen tarjoajilta ja myyntikanavien edustajilta, joita täydennettiin kirjallisuus- ja verkkolähteistä. Tutkimusaineiston analyysissä käytettiin kvalitatiivisia menetelmiä.

Tutkimuksen tuloksena luotiin kaksi erillistä mallia. Ensimmäinen malli on optimaalisten integraatioiden malli ja toinen malli on asiakasyritystä varten räätälöity käytännölli-sempi, kevyempi ja edullisempi malli. Tutkimuksessa todettiin verkkokaupparatkaisun valinta tärkeimmäksi vaihtoehdoksi myös jo toiminnassa olevalle verkkokaupalle kehitettäessä verkkokauppaympäristöä integraatiokyvykkäämmäksi. Markkinoilla on verkkokaupparatkaisuja jotka sisältävät jo valmiiksi hyvät integraatiot eri myyntikanaviin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste