Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Helsinki-Vantaan lentoaseman seudullisessa matkailuneuvonnassa

Visa, Jenna; Iittiläinen, Johanna (2013)

 
Avaa tiedosto
Iittilainen Visa Opinnaytetyo 2013.pdf (20.93Mt)
Lataukset: 


Visa, Jenna
Iittiläinen, Johanna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920600
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena on tutkia Helsinki-Vantaan lentoaseman seudullisen matkailu-neuvonnan asiakastyytyväisyyttä. Työn aikana suoritetaan asiakastyytyväisyystutkimus, jolla kartoitetaan seudullisessa matkailuneuvonnassa vierailevien matkailijoiden tyyty-väisyyttä ja mielipiteitä matkailuneuvonnan palvelusta ja palvelun laadusta. Työn toi-meksiantaja on Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimisto.

Teoriaosassa on ensimmäiseksi käsitelty palvelua, palvelun laatua sekä palvelumuotoi-lua. Palvelun määrittelyn jälkeen käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista, jonka jälkeen kerrotaan tarkemmin Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimis-tosta sekä Helsinki-Vantaan seudullisesta matkailuneuvonnasta. Viimeisenä teoriaosassa esitellään tutkimuksessa käytetyt tutkimusmenetelmät.

Asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin kyselytutkimuksella, jonka rinnalla työssä käy-tettiin havainnointia. Havainnoinnilla tutkittiin toimintaympäristöä, neuvontapisteen toimivuutta ja henkilökunnan toimintaa pisteessä. Aineistonkeruu suoritettiin kuudessa osassa touko-elokuussa 2013 Helsinki-Vantaan seudullisessa matkailuneuvonnassa.

Kesäsesonki on matkailuneuvonnassa vuoden kiireisintä aikaa. Aikaisempi tutkimus vuonna 2011 suoritettiin vuoden hiljaisimpana aikana eli talvikaudella marraskuussa. Oletettavissa oli muutoksia tutkimustuloksiin verrattaessa niitä aikaisempaan tutkimuk-seen. Suuria muutoksia tuloksissa ei havaittu. Kyselyyn vastanneet olivat yleisesti tyyty-väisiä matkailuneuvontapisteen palveluun ja palvelun laatuun. Erityisen tyytyväisiä ol-tiin henkilökunnan palvelualttiuteen, ammattitaitoon, ystävällisyyteen ja kielitaitoon. Kyselylomaketta hieman muokkaamalla voi matkailuneuvonta käyttää lomaketta asia-kastyytyväisyyden jatkuvaan seuraamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste