Pankkipalvelujen laatu sijoitustoiminnassa
Känsäkangas, Jaana (2013)
Känsäkangas, Jaana
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112017597
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112017597
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Keski-Pohjanmaalla sijaitsevan pankin asiakaspalvelun laatua sijoitustoiminnassa. Opinnäytetyön avulla selvitettiin myös pankin asiakkaiden odotukset ja kokemukset sijoitusneuvottelusta/neuvonnasta, joiden avulla pystyttiin selvittämään asiakkaiden mahdolliset kehittämisehdotukset palvelun laadun suhteen.
Tämän opinnäytetyön aiheena on pankkipalvelujen laatu sijoitustoiminnassa. Opinnäytetyössä on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelulomakkeen tulosten analysoinnissa käytettiin laadullista tutkimusotetta. Toimeksiantajana on Keskipohjanmaalla sijaitseva pankkialan yritys.
Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelulomaketta. Haastatteluun otettiin kaksitoista asiakasta, jotka kävivät kyseisenä aikana pankissa sijoitustoiminta-asioissa. Tutkimusajankohta oli kesä 2013.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että pankin asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä pankkiin ja sieltä saatuun sijoituspalvelun laatuun. Kyselyyn vastanneiden mukaan palvelun laatu oli erittäin hyvää. Vastaajien mukaan sijoitusneuvonta oli tarpeeksi yksiöllistä ja asiakkaan omia tarpeita varten ajateltua. Tulosten perusteella huomattiin, että pankissa on helppo asioida tutun virkailijan kanssa, ja palvelu on asiantuntevaa. Saatujen tulosten perusteella pystytään pankin palvelun laatu pitämään asiakkaille mielekkäänä, ja jopa kehittämään sitä entisestään. Tulosten perusteella voidaan sanoa, että vastanneiden pankin konttorille antama keskiarvo pankin sijoitustoiminnan palvelun laadusta on erittäin hyvä.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että asiakkaat kokevat palvelun laadun pankin sijoitustoiminnassa erittäin hyväksi.
Tämän opinnäytetyön aiheena on pankkipalvelujen laatu sijoitustoiminnassa. Opinnäytetyössä on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelulomakkeen tulosten analysoinnissa käytettiin laadullista tutkimusotetta. Toimeksiantajana on Keskipohjanmaalla sijaitseva pankkialan yritys.
Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelulomaketta. Haastatteluun otettiin kaksitoista asiakasta, jotka kävivät kyseisenä aikana pankissa sijoitustoiminta-asioissa. Tutkimusajankohta oli kesä 2013.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että pankin asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä pankkiin ja sieltä saatuun sijoituspalvelun laatuun. Kyselyyn vastanneiden mukaan palvelun laatu oli erittäin hyvää. Vastaajien mukaan sijoitusneuvonta oli tarpeeksi yksiöllistä ja asiakkaan omia tarpeita varten ajateltua. Tulosten perusteella huomattiin, että pankissa on helppo asioida tutun virkailijan kanssa, ja palvelu on asiantuntevaa. Saatujen tulosten perusteella pystytään pankin palvelun laatu pitämään asiakkaille mielekkäänä, ja jopa kehittämään sitä entisestään. Tulosten perusteella voidaan sanoa, että vastanneiden pankin konttorille antama keskiarvo pankin sijoitustoiminnan palvelun laadusta on erittäin hyvä.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että asiakkaat kokevat palvelun laadun pankin sijoitustoiminnassa erittäin hyväksi.