Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Veikkausliiga : työkaluja markkinointiin

Ahvenlampi, Kalle; Sanevuori, Sami (2013)

 
Avaa tiedosto
Ahvenlampi_ja_Sanevuori_Veikkausliiga-Tyokaluja markkinointiin.pdf (1.371Mt)
Lataukset: 


Ahvenlampi, Kalle
Sanevuori, Sami
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020682
Tiivistelmä
Jalkapallo on Suomen harrastetuin urheilulaji ja Veikkausliiga sen ylin kilpailusarja. Tässä opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, mitkä asiat vaikuttavat Veikkausliigan kiinnostavuuteen ja etsimään mahdollisuuksia sen kiinnostavuuden lisäämiseksi. Tutkimuksessa selvitettiin millaista taloudellista ja yhteisöllistä tukea yksittäiset liigaseurat saavat omilla talousalueillaan, ja miksi. Tutkimustyössä vertailtiin Veikkausliigan sekä sen yksittäisten seurojen markkinointia. Teoriaosuudessa paneuduttiin markkinointiin, sponsorointiin sekä Veikkausliigan yleiseen mielikuvaan.
Empiriaosuuden toteutettiin Internet kyselyllä. Tutkimusaineisto kerättiin kesäkuun ja lokakuun välisenä ajanjaksona vuonna 2011. Vastaajia tavoiteltiin sähköpostien, keskustelupalstojen, Veikkausliigajoukkueiden internetsivujen ja sosiaalisen median välityksellä. Kysely keskittyi selvittämään mielikuvia joukkueiden eroista ja integroitumisesta yhteisöön. Sähköisen tutkimuksen ohella suoritettiin teemahaastatteluja joiden tarkoituksena oli selvittää haastateltavien suhtautumista suomalaiseen jalkapalloon.
Vastaajia tutkimuksella oli yhteensä 370 kappaletta. Teemahaastatteluja suoritettiin 15 ihmiselle, joista muodostettiin kolme ryhmää riippuen vastaajan kiinnostuksen asteesta. Vastaajien ryhmästä löytyi niin Veikkausliigan seuraajia, pelaajia kuin Veikkausliigajoukkueiden sidosryhmien edustajiakin.
 
Football is the most practiced sport in Finland and Veikkausliiga its highest competitive level. The objective of the present bachelor’s thesis is to explore what are the reasons affecting the popularity of the Finnish football league Veikkausliiga. In addition, the economic and community-based support individual league clubs get from their own economic regions is studied. The research also compares the marketing of the entire Veikkausliiga, with the marketing of individual clubs. The theoretical part focuses on the clubs` marketing strategies, sponsorship and the image of Finnish football in general.
The empirical part of the thesis was carried out as an electronic survey. The data was collected between June and October in 2011. The respondents were contacted via e-mail, chat rooms, League team websites and social media. The survey focused on exploring the differences in the images between the teams as well as on their integration into the community. To complement the electronic survey theme interviews were conducted to determine the interviewees' attitudes towards Finnish football were the two methods used for data collection.
The study results were interpreted by using the SPSS program. Interviews were carried out to 15 people, which were formed three groups, depending on the degree of the interviewees’ interest. A total of 370 respondents participated in the study. The respondents were randomly selected from a group of Veikkausliiga players, followers and other related personnel.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste