Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

S-Kiekon markkinointiviestinnän kehityssuunnitelma

Jaakkola, Mikko (2013)

 
Avaa tiedosto
Mikko_Jaakkola.pdf (588.0Kt)
Lataukset: 


Jaakkola, Mikko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020759
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää jääkiekkoseura S-Kiekon yritysasiakkaisiin kohdistuvaa markkinointiviestintää. Opinnäytetyön ensimmäinen tavoite oli kertoa urheiluseuran brändin rakentamisesta. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä urheiluseuran markkinointiviestintään.

Brändin rakentaminen alkaa perinpohjaisella analysoinnilla, jossa tarkastellaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, kilpailijoita ja omaa yritystä. Tunnettuuden luomisella pidetään huoli, että brändi saadaan kaikkien tietoisuuteen. Haluttujen ominaisuuksien liittämisellä tuotteeseen luodaan brändille sielu. Urheiluseuran markkinointiviestinnän muotoja ovat mainonta, suoramainonta, täydentävä mainonta, myyntityö ja myynninedistäminen. Kohderyhmien analysoinnilla selvitetään minkälaisia kuka tuotteita ostaa, miksi ostaa, milloin ostaa ja kuinka paljon.

Yritysasiakkaisiin kohdistuvan markkinointiviestinnän teki S-Kiekon kannalta hankalaksi se, että S-Kiekko ei ole tarpeeksi mielenkiintoinen yrityksille. S-Kiekko ei näy tarpeeksi mediassa, eikä sen ympärillä tapahdu pelien lisäksi paljoakaan. Brändin puuttuminen tekee yritysten lähestymisestä myös vaikeaa. Potentiaaliset yhteistyökumppanit eivät tiedä, mitä viestiä S-Kiekkoa tukemlla on mahdollista lähettää. S-Kiekko tuotteen mielenkiintoisuuden lisääminen ja brändin rakentaminen olivat mielestäni suurimmat kehityskohdat. Hyväntekeväisyyskampanja sopisi hyvin tulevaan brändiin, toisi mediahuomiota ja tekisi S-Kiekosta arvokkaamman yritysten näkökulmasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste